Skip to main content

Standaard en gratis

stndaard

Voor imprints (uitgevers en/of auteurs) van Schrijverspunt Clusteruitgeverij en voor auteurs waarvan Uitgever Schrijverspunt een boek uitgeeft doen we een aantal zaken standaard en gratis. Hieronder een beknopt overzicht. Daarnaast kun je, na eerst in te loggen, gebruik maken van de vele andere mogelijkheden die we je kunnen aanbieden.

  • We melden de titel aan bij CB waardoor je boek voor verkoop beschikbaar komt bij meer dan 2000 boekwinkels in België en Nederland
  • We zorgen dat de coverafbeelding en beschrijving van je titel beschikbaar zijn voor (online-) boekenwinkels
  • We zorgen dat je boek te zien en te bewonderen is in de Boekenetalage van Schrijverspunt!
  • We informeren de bij CB aangesloten boekwinkels over je (e-)boek!
  • We zorgen dat je e-book ook te koop is bij Ibookstore, Kobo, Bibliotheek.nl, Google Play, Amazon.com etc.
  • Je krijgt een eigen uniek profiel op de website van Schrijverspunt. Maak er gebruik van!
  • We zorgen dat de cover van je (e-)boek op diverse pagina's van o.a. Schrijverspunt te zien is.
  • Na inloggen heb je toegang tot de nodige tips voor het uitgeven en promoten van je boek.
  • We promoten je (e-)boek via onze netwerken, met duizenden volgers, op Facebook, Twitter en Linkedin.
  • Na inloggen kun je gebruik maken van praktische handleidingen en informatie.
  • Je ontvangt, periodiek, een creditnota met informatie over de verkoopresultaten van je titel(s).
  • Het team van Schrijverspunt Clusteruitgeverij is beschikbaar voor persoonlijke raad en daad.
  • Desgewenst sturen we je boek naar De Koninklijke Bibliotheek voor opname in het Depot van Nederlandse Publicaties.
  • In je persoonlijke menu kun je de actuele voorraad en verkoopresultaten van je boek(-en) bekijken.
  • Je kunt gebruik maken, na inloggen, van de optionele mogelijkheden van Schrijverspunt Clusteruitgeverij.
  • Je krijgt korting in onze webshop.
  • Desgewenst sturen we je boek naar het Biblion of melden we je boek aan voor een literatuurprijs.
  • Deelnemers kunnen gratis gebruik maken van de promotiemogelijkheden op Schrijverspunt.
  • Desgewenst bieden we je e-book ook te huur aan bij de boekhandel (Iets anders dus dan de bibliotheek).
  • Deelnemers zijn tevens lid van Schrijverspunt en kunnen gebruik maken van alle (extra) mogelijkheden!
De voordelen
De voordelen

De voordelen als imprint van Schrijverspunt Clusteruitgeverij zijn legio. We benoemen de belangrijkste:

  • Wij zorgen dat je boek voor verkoop beschikbaar komt bij alle bij het CB aangesloten boekwinkels. Dat doen we snel en zorgvuldig. Daarbij is het mogelijk om zelf zorg te dragen voor de druk van een fysiek boek en/of gebruik te maken van onze Printing on Demand mogelijkheid. Ook automatische herbevoorrading is mogelijk zodat je zelf niet hoeft op te letten of er nog voorraad is.
  • Wij zorgen dat een e-book of luisterboek voor verkoop en/of verhuur beschikbaar is bij alle bij het CB aangesloten boekwinkels (o.a. Google Play, Itunes, Kobe, Managementboek, Amazon.com, Bibliotheek.nl, etc).
  • We beheren de ingewikkelde administratieve- en logistieke handelingen en kosten van het CB en derden. Als uitgever behoudt je zelf de uitgeef- en auteursrechten en bent volledig vrij in de keuze van o.a. verkoopprijs, druk, opmaak, promotie van het boek en vanzelfsprekend de te gebruiken uitgeversnaam.
  • Schrijverspunt Clusteruitgeverij werkt met O-boeken en dan is een boekhandelskorting van 31% mogelijk. Dat betekent een voordeel van 11% t.o.v. CB Compact waar je alleen met A-boeken en 42% boekhandelskorting kunt werken! Uitgifte als A-boek met 42% boekhandelskorting is vanzelfsprekend ook mogelijk.
  • Als deelnemende uitgever (imprint) ontvang je elk kwartaal een creditnota, uitgewerkt op titel, over de verkoopresultaten. Verkoop je meer dan 1.000 euro bruto per maand ontvang je de creditnota zelfs maandelijks.
  • Schrijverspunt Clusteruitgeverij zorgt voor controles op onregelmatigheden in de facturen van het CB, correcties worden vrijwel altijd  voor je geregeld.
  • Bij Schrijverspunt Clusteruitgeverij kun je op onze website dagelijks de verkopen en voorraden volgen.
  • Bij Schrijverspunt Clusteruitgeverij is inschrijving bij de Kamer van Koophandel niet noodzakelijk.
  • Imprints betalen per titel een vaste vergoeding per maand. Geen verrassingen. Als uitgever ontvang je per verkocht boek de verkoopprijs (excl BTW) minus boekhandelskorting en minus verkoopkosten van het CB (15%). Op een e-Boek is het  21% Btw tarief van toepassing. Verder heb je de e-bookhandelskorting, die afwijkend is per verkooppunt. Voor Bol.com geldt een marge van 42 procent. Voor Kobo 45 procent en de overige aanbieders van e-Boek, inclusief de Apple iBookstore geldt 30 procent.
  • Als imprint is het mogelijk, op onderdelen in het uitgeefproces, bij (tijdelijk) ontbreken van capaciteit en/of kennis ondersteuning te vragen en te krijgen van Schrijverspunt Clusteruitgeverij. We doelen dan op zaken als conversie naar e-pub, coverontwerp, opmaak binnenwerk, tekstredactie, aanvraag ISBN, etc. Dat maakt je als uitgever, zonder investering of risico, flexibeler.
  • 1 op 1 doorbelasting van de niet-verkoopgerelateerde kosten, o.a. inslagkosten +100 stuks, opslagkosten +30 stuks, voorraadverplaatsingen, specifieke opdrachten aangevraagd door imprint zoals mailings.
  • De titelkosten voor uitgevers worden vanaf de 5e titel goedkoper voor fysieke boeken.

Het team van Schrijverspunt staat je bij met raad en daad.

Ben je uitgever of selfpublisher en heb je belangstelling om gebruik te maken van deze mogelijkheid? Neem gerust contact met ons op voor verdere afstemming of voor het stellen van een vraag.

Tarieven Schrijverspunt Clusteruitgeverij
Als imprint bij Schrijverspunt Clusteruitgeverij betaal je per ISBN slechts de onderstaande vergoeding per maand. Verder zijn er geen vaste kosten!
 

Vaste kosten per maand:

€ 8,25
excl BTW p/m
Voor elke titel/ISBN voor fysieke boeken die je uitgeeft door tussenkomst van Schrijverspunt Clusteruitgeverij.*


Geef je meerdere titels uit?
Vanaf de 5e aangemelde titel/ISBN (fysieke boeken) betaal je slechts € 3,- per maand

€ 3,-
excl BTW p/m
Voor elke titel/ISBN voor e-books of luisterboeken die je uitgeeft door tussenkomst van Schrijverspunt Clusteruitgeverij.*
* Wij werken op basis van vooruitbetaling
 
Contractduur en Opzegtermijn:
  • Het contract wordt voor minimaal 1 jaar aangegaan per titel/ISBN (minimaal 6 maanden bij meer dan 4 titels) en is daarna maandelijks opzegbaar
  • Bij opzegging geldt een opzegtermijn van één maand
Variabele kosten en creditering voor rekening van Schrijverspunt Clusteruitgeverij:
  • De titelinformatiekosten; bestelmedia en verslaglegging (on)leverbare titels
  • De vaste kosten voor aansluiting van een uitgave (luisterboek, e-book of fysiek) bij CB
  • Inslagkosten t/m 100 exemplaren (alleen als je boeken op voorraad legt bij CB)
  • De maandelijkse opslagkosten t/m 30 exemplaren (alleen als je boeken op voorraad legt bij CB)
  • Iedere drie maanden ontvang je van ons een creditnota waarbij de verkopen van het afgelopen kwartaal met je verrekend worden
Variabele (optionele) kosten voor rekening van imprint:
  • De opslagkosten vanaf 31 exemplaren per titel per maand. Geldt dus alleen als je meer dan 30 exemplaren op voorraad legt bij CB
  • De uitslagkosten en transportkosten van voorraadverplaatsingen (exemplaren bestemd voor eigen verspreiding, etc)
  • De inslagkosten boven 100 exemplaren per titel
  • Alle, in opdracht van de uitgever, overeengekomen taken alsmede onvoorziene kosten (b.v. bij niet-leesbare barcode)
Kosten per verkocht exemplaar voor imprint:
  • Voor fysieke boeken:
    • De boekhandelskorting van 31% per verkocht exemplaar
    • Alleen bij Printing on Demand: de vooraf overeengekomen drukkosten per verkocht exemplaar
    • Over alle verkochte exemplaren 15% vergoeding voor verkoopgerelateerde kosten CB, berekend over boekprijs excl. BTW
  • Voor e-books en luisterboeken:
    • De korting aan de boekhandel en/of streamingsdiensten: Bol.com 42%, Kobo 45%, Apple iBookstore en de overige aanbieders in de BeNeLux 31%
    • 15% vergoeding voor verkoopgerelateerde kosten CB, berekend over totaal bruto omzet

Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW

Op al onze overeenkomsten zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.