Loading...
Publiceren van je werk

Of je manuscript wordt uitgegeven door een uitgeverij, of dat je het uitgeven zelf (in eigen beheer) gaat doen - er komt veel bij kijken en het hele proces vergt een zekere planning en coördinatie. Maar wat is er nu precies nodig om je manuscript te publiceren? De artikelen geven je informatie over het aanvragen van het ISBN, het creëren van een barcode, het coverontwerp, de productie van je boek als e-boek en meer.   

Ook de verkoop van je boek gaat niet vanzelf. Als auteur zul je er de nodige tijd, aandacht en energie in moeten steken om je boek bekendheid te geven. Blader door de onderstaande artikelen en laat je inspireren door de tips, ideeën en de do’s and don’ts. 

Zelf een informatief en lezenswaardig artikel toevoegen voor deze rubriek? Dat stellen we op prijs en dat is mogelijk door eerst in te loggen en dan te klikken op NON_FICTIE ARTIKEL bij Schrijfactiviteiten. 


Je auteursprofiel op Schrijverspunt

Zorg dat je opvalt als auteur. Je bent het, dus laat het ook zien en dat doe je natuurlijk met name op het internet. Profileer jezelf op sociale media en zorg dat je naam makkelijk vindbaar is. Dat kan op vele manieren, maar wij helpen je daar natuurlijk bij. 

Ben je lid van van Schrijverspunt dan heb je de gratis mogelijkheid om gebruik te maken van een eigen auteursprofiel op Schrijverspunt. We adviseren je nadrukkelijk om je auteursprofiel in te vullen. Een goed profiel is ook jouw visitekaartje. Het is direct zichtbaar op deze website en daardoor op het internet. Je kunt het nodige toevoegen aan je auteursprofiel: een  toelichting bij je boek, een persoonlijke afbeelding, links naar je facebookpagina, twitteraccount of website, achtergrondinformatie, een welkomstwoord, persbericht, etc.

We adviseren je om je volledige schrijversnaam te gebruiken. Let s.v.p. op het gebruik van hoofdletters etc. Aanpassen is onbeperkt mogelijk.

auteursprofiel schrijverspuntBij een aantrekkelijk profiel is het aan te bevelen dat profiel bij anderen te promoten. Verwijs in je e-mails, op je website, bij facebook, etc. naar je profiel door een directe link te gebruiken.
 
Je kunt je profiel nog aantrekkelijker en op het internet beter vindbaar maken door gebruik te maken van de gratis mogelijkheden van Schrijverspunt. gratis40Je bent een schrijver dus maak gebruik van de mogelijkheid om bijv. een blog te plaatsen, jezelf als auteur in de spotlight te plaatsen, een column toe te voegen, etc. De meeste mogelijkheden zijn te vinden in de rubriek 'Schrijfactiviteiten'.

Je ingezonden artikel is automatisch ook te vinden bij je profiel. Schrijverspunt ontvangt maandelijks tienduizenden bezoekers, naast de vele volgers die ze heeft op Twitter, Facebook en Linkedin. Een profiel op Schrijverspunt geeft je dus een duidelijke kans op het bezoek van belangstellenden. Daarnaast zorgt een profiel op Schrijverspunt, gezien de goede ranking, voor een betere vindbaarheid van jou of je boek op het internet. Besef ook dat boekwinkels steeds vaker achtergrondinformatie over de auteur toevoegen bij een boek.

Je profiel is altijd te vinden/aan te passen in je PERSOONLIJK MENU (eerst inloggen).
 
Dit artikel delen?
Pin It
  • Hits: 136
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

ZOEKEN?