Loading...
Publiceren van je werk

Of je manuscript wordt uitgegeven door een uitgeverij, of dat je het uitgeven zelf (in eigen beheer) gaat doen - er komt veel bij kijken en het hele proces vergt een zekere planning en coördinatie. Maar wat is er nu precies nodig om je manuscript te publiceren? De artikelen geven je informatie over het aanvragen van het ISBN, het creëren van een barcode, het coverontwerp, de productie van je boek als e-boek en meer.   

Ook de verkoop van je boek gaat niet vanzelf. Als auteur zul je er de nodige tijd, aandacht en energie in moeten steken om je boek bekendheid te geven. Blader door de onderstaande artikelen en laat je inspireren door de tips, ideeën en de do’s and don’ts.

Zelf een informatief en lezenswaardig artikel toevoegen voor deze rubriek? Dat stellen we op prijs en dat is mogelijk door eerst in te loggen.

Gebruik van een boektrailer

boektrailerGeen enkel boek kan zonder een goede promotiecampagne. De mogelijkheden die internet daarvoor biedt zijn eindeloos. Een goede website maakt natuurlijk onderdeel uit van jouw promotiecampagne, maar hoe krijg je daar zoveel mogelijk bezoekers?


Een opvallende en goed gemaakte boektrailer kan je daarbij helpen, want een aantrekkelijk filmpje circuleert al snel op bijv. Twitter,  Facebook en YouTube.

Commercial voor je boek
Een boektrailer is een kort promotiefilmpje dat als commercial voor een boek fungeert. Het bevat een aantal multimedia-elementen, waaronder muziek en/of gesproken tekst, ondertitels en foto's of videobeelden. Potentiële lezers krijgen zo een veel completer beeld van een boek, dan wanneer ze alleen de flaptekst of inhoudsopgave lezen. Bpvendien kun je met een filmpje de sfeer van je boek uitstekend weergeven.

Bedenk bovendien:

• mensen zijn visueel ingesteld en eerder geneigd snel een interessant filmpje te bekijken, dan snel een tekst te lezen.

• videolinks worden eerder gevolgd dan tekstlinks.

• Google is de meest populaire zoekmachine; YouTube volgt direct daarna.

• promotie door middel van een boektrailer sluit aan bij het gedrag van de multimediale maatschappij waarin we leven.

Meer boeken verkopen?
Verkoopt je boek beter als je een boektrailer hebt? Natuurlijk kunnen we je dat niet garanderen. Een ding is echter wel zeker: wie geen gebruik maakt van promotie, wordt ook niet gezien. Bijna iedereen kijkt naar online video's ... waarom niet naar die van jou?

Tien tips voor een boektrailer

Boektrailers zijn commercials. Maak en beoordeel ze ook als zodanig. Zorg ervoor dat een boektrailer, ook op een tv-scherm, er aantrekkelijk uitziet en van goede kwaliteit is. Tien tips voor een boektrailer? Klik hieronder op volgende...

 

Tien tips voor het maken van een boektrailer

1) Een boektrailer moet een idee geven van de plot, wie de belangrijkste personages zijn, wat ze willen, en wat ze in de weg staat.

2) Een boektrailer moet aansluiten bij de behoefte van het beoogde publiek. Een boektrailer voor een kinderboek vraagt een andere aanpak dan een boektrailer voor non-fictie.

3) Een boektrailer moet duidelijk maken om welk genre het gaat.

4) Een boektrailer moet appelleren aan de beoogde doelgroep. Mannen spreekt vaak het gebruik van bewegende beelden aan; vrouwen voelen zich vaker aangetrokken tot beelden waar ze iets bij voelen.

5) Maak geen gebruik van een zachte, stotterende, vlakke of slecht verstaanbare stem voor je voiceover.

6) Zelfs als het weinig heeft gekost moet een boektrailer er niet goedkoop uitzien (alsof het snel is gemaakt met PowerPoint).

7) Laat tekst je video niet verstarren door te lang in beeld te blijven. Verplaats het in het ritme van de video.

8) De juiste muziek kan je boektrailer maken of breken

9) Maak een boektrailer niet veel langer dan een minuut, vooral als je een 'slide show' trailer maakt

10) Een boektrailer informeert duidelijk over de titel, auteur, uitgever en waar het boek gekocht kan worden.

Jouw Boektrailer op Schrijverspunt? Klik hier.

Boektrailers zijn gemakkelijk gepromoot via Facebook, YouTube,Twitter, en de vele andere sociale netwerken. Een boektrailer heeft de mogelijkheidom honderden (of zelfs duizenden) potentiële lezers te bereiken via het internet tegen zeer geringe kosten. Tientallen websites bestaan op het internet voor de distributie van video en de verspreiding van een boektrailer is hetzelfde. Er zijn enkele plaatsen die echt voor boektrailers specifiek zijn - maar waarom voor het smalle publiek gaan?


Raak de groten: YouTube, GoogleVideo, Vimeo, enz. Daarnaast is het gebruik van een boektrailer vrijwel onbeperkt. Je kunt een filmpje bijvoorbeeld standaard toevoegen aan je e-mail. De ontvanger kan deze dan direct bekijken en zal dat waarschijnlijk ook doen.

Een boektrailer is zelf te maken of je kunt er een laten maken. Maar dan moet je zorgen dat mensen je boektrailer en dus je boek te zien krijgen.

Je Boektrailer op Schrijverspunt:


gratis40Leden
van Schrijverspunt, deelnemers van Schrijverspunt Clusteruitgeverij en auteurs waarvan Schrijverspunt de uitgever kunnen gratis een boektrailer toevoegen in de rubriek  'BOEKTRAILERS'  van de Schrijversplek. Met tienduizenden bezoekers per maand een mooie manier om je boek te promoten. Ben je deelnemer  van Schrijverspunt Clusteruitgever of ben je auteur en is Schrijverspunt de uitgever van je boek dan kun je ook nog eens je boektrailer zelf toevoegen aan je profiel! 
Elk profiel wordt regelmatig bekeken door bezoekers en daarnaast zijn ze  goed vindbaar in de zoekmachines. Grijp elke promotie aan!


Hierklikken120


Dit artikel delen?
Pin It
  • Hits: 5961

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief