Gezocht: nieuwe columns voor Schrijverspunt!
Kijk bij Schrijfactiviteiten
Doe mee aan onze wensactie in december
Maak kans op een boekenpakket!
Fijne feestdagen
Wintertijd
Publiceren

Of je manuscript wordt uitgegeven door een uitgeverij, of dat je het uitgeven zelf (in eigen beheer) gaat doen - er komt veel bij kijken en het hele proces vergt een zekere planning en coördinatie. Maar wat is er nu precies nodig om je manuscript te publiceren? De artikelen geven je informatie over het aanvragen van het ISBN, het creëren van een barcode, het coverontwerp, de productie van je boek als e-boek en meer.   

Ook de verkoop van je boek gaat niet vanzelf. Als auteur zul je er de nodige tijd, aandacht en energie in moeten steken om je boek bekendheid te geven. Blader door de onderstaande artikelen en laat je inspireren door de tips, ideeën en de do’s and don’ts. 

Zelf een informatief en lezenswaardig artikel toevoegen voor deze rubriek? Dat stellen we op prijs en dat is mogelijk door eerst in te loggen en dan te klikken op EEN ARTIKEL TOEVOEGEN in je persoonlijk menu

Verder lezen

BoektrailerGeen enkel boek kan zonder een goede promotiecampagne. De mogelijkheden die internet daarvoor biedt zijn eindeloos. Een goede website maakt natuurlijk onderdeel uit van jouw promotiecampagne, maar hoe krijg je daar zoveel mogelijk bezoekers?


Een opvallende en goed gemaakte boektrailer kan je daarbij helpen, want een aantrekkelijk filmpje circuleert al snel op bijv. Twitter,  Facebook en YouTube.

Commercial voor je boek
Een boektrailer is een kort promotiefilmpje dat als commercial voor een boek fungeert. Het bevat een aantal multimedia-elementen, waaronder muziek en/of gesproken tekst, ondertitels en foto's of videobeelden. Potentiële lezers krijgen zo een veel completer beeld van een boek, dan wanneer ze alleen de flaptekst of inhoudsopgave lezen. Bpvendien kun je met een filmpje de sfeer van je boek uitstekend weergeven.

Bedenk bovendien:

• mensen zijn visueel ingesteld en eerder geneigd snel een interessant filmpje te bekijken, dan snel een tekst te lezen.

• videolinks worden eerder gevolgd dan tekstlinks.

• Google is de meest populaire zoekmachine; YouTube volgt direct daarna.

• promotie door middel van een boektrailer sluit aan bij het gedrag van de multimediale maatschappij waarin we leven.

Meer boeken verkopen?
Verkoopt je boek beter als je een boektrailer hebt? Natuurlijk kunnen we je dat niet garanderen. Een ding is echter wel zeker: wie geen gebruik maakt van promotie, wordt ook niet gezien. Bijna iedereen kijkt naar online video's ... waarom niet naar die van jou?

Tien tips voor een boektrailer

Boektrailers zijn commercials. Maak en beoordeel ze ook als zodanig. Zorg ervoor dat een boektrailer, ook op een tv-scherm, er aantrekkelijk uitziet en van goede kwaliteit is. Tien tips voor een boektrailer? Klik hieronder op volgende...

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Rating StarRating StarRating StarRating StarRating Star
 
Teksten en afbeeldingen van deze website mogen alleen met schriftelijke toestemming gebruikt worden. © Schrijverspunt 2019
https://www.lekkerboek.nl/