Doe mee aan onze wensactie in december
Maak kans op een boekenpakket!
Fijne feestdagen
Wintertijd
Gezocht: nieuwe columns voor Schrijverspunt!
Kijk bij Schrijfactiviteiten
Publiceren

Of je manuscript wordt uitgegeven door een uitgeverij, of dat je het uitgeven zelf (in eigen beheer) gaat doen - er komt veel bij kijken en het hele proces vergt een zekere planning en coördinatie. Maar wat is er nu precies nodig om je manuscript te publiceren? De artikelen geven je informatie over het aanvragen van het ISBN, het creëren van een barcode, het coverontwerp, de productie van je boek als e-boek en meer.   

Ook de verkoop van je boek gaat niet vanzelf. Als auteur zul je er de nodige tijd, aandacht en energie in moeten steken om je boek bekendheid te geven. Blader door de onderstaande artikelen en laat je inspireren door de tips, ideeën en de do’s and don’ts. 

Zelf een informatief en lezenswaardig artikel toevoegen voor deze rubriek? Dat stellen we op prijs en dat is mogelijk door eerst in te loggen en dan te klikken op EEN ARTIKEL TOEVOEGEN in je persoonlijk menu

Een goed boek schrijven is tegenwoordig geen garantie op succes. Heb je ambities als auteur en wil je dat je boeken goed verkocht worden, dan zul je zelf de handen uit de mouwen moeten steken om je boek verkocht te krijgen.

Een goed auteursplatform is het halve werk

BoeksuccesWat is een auteursplatorm?Een auteursplaftorm is de verzameling van mensen en organisaties, offline en online, die in beweging wil komen voor jou als je nieuwe boek verschijnt.

Zij zijn je fans. En tegen de tijd dat jouw (nieuwe) boek verschijnt, zijn zij degene die je boek kopen, of je op andere manieren kunnen helpen om je boek onder de aandacht van andere potentiele lezers te brengen.

Je auteursplatform bestaat uit 2 werelden. De online wereld en de offline wereld.De Online wereld
Influencers op internet (boekenbloggers, vloggers): zij zijn degenen die jouw potentiele lezers overtuigen om je boek te kopen als het verschenen is. Dat doen ze door aandacht aan je boek te besteden in blogs en vlogs. Goede boekenbloggers en vloggers hebben een groot bereik: met een vlog of blog informeren ze vaak duizenden mensen met een druk op de knop van hun laptop.

Online communitys zijn ook belangrijke plekken. Heb je een boek over afvallen geschreven, dan zijn bijvoorbeeld Facebookgroepen die over afvallen gaan, interessant om daar deel te nemen aan gesprekken en discussies, en vooral je kennis te delen over jouw onderwerp zodat ze je als een expert gaan zien. En tot de groep potentiele kopers van je boek gaan horen.

De Offline wereld
In de echte wereld heb je mensen om je heen die al geïnteresseerd zijn in je boek, zoals familie, vrienden en collega’s. En soms ook collega- auteurs. Zij kunnen je op verschillende manieren helpen om je boek onder de aandacht van je potentiele lezers te brengen.
Daarnaast zijn journalisten belangrijk en recensenten. 

Directe communicatie
Veel auteurs denken dat zichtbaarheid op Social Media direct leidt tot verkoop van boeken. Soms is dat zo, maar in de meeste gevallen is dat niet zo, omdat je niet direct met deze groep mensen kunt communiceren. Social media is een vluchtig communicatiemiddel.
Slechts 2% van je volgers op Facebook en Twitter leest je posts dus ook daadwerkelijk.

Social media is vooral een manier om potentiële lezers naar je website te leiden. Of hen eigenlijk te verleiden om naar je website te komen. En op je website kun je hen laten kennis maken met jou.

Zet daarom op je website een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief, en geef een stuk van je boek weg, als bezoekers zich inschrijven.Dat kan het begin zijn van een duurzame en liefdevolle relatie met je fans, waardoor je elk volgend boek dat je schrijft, een groter publiek bereikt en meer boeken verkoopt.
Dit artikel delen?
Pinit Fg En Rect Red 20
Teksten en afbeeldingen van deze website mogen alleen met schriftelijke toestemming gebruikt worden. © Schrijverspunt 2019
https://www.lekkerboek.nl/