• images/deelname/kort_verhaal.jpg
    Een kort verhaal kenmerkt zich doordat de handelingen, gedachten en gesprekken van de personages zijn georganiseerd in een plot van komische, tragische, romantische, satirische of andere aard.  Een kort verhaal is altijd een compleet en zelfstandig leesbaar verhaal. Fragmenten uit gepubliceerde manuscripten of vervolgverhalen zijn niet toegestaan!
    Bij een kort verhaal geven we de voorkeur aan maximaal 1000 woorden.

    Klik op een van de tabs hieronder voor meer informatie!

  • Tekst inzenden:
    Ook jouw artikel is welkom! Inzenden van een verhaal/gedicht is mogelijk door eerst in te loggen. Registreren is gratis! Alleen door eerst in te loggen zie je een knop om je artikel in te zenden. Door op die knop te klikken kom je op een pagina waar je de schrijfactiviteit kunt selecteren waar je aan mee wilt doen. Op die pagina kun je ook de titel en tekst voor je artikel toevoegen. Lees vooraf de voorwaarden. Let op: Na inzending is wijziging van je tekst niet meer mogelijk (m.u.v. Plusleden)
    Je artikel is, na inzending, vrijwel direct te zien in de betreffende schrijfactiviteit en bij je profiel. We publiceren een artikel minimaal een jaar (plusleden langer!), daarna verwijderen we het artikel en de commentaren, etc. automatisch.

    Klik op een van de tabs hieronder voor meer informatie!

  • Publicatievoorwaarden
    • Inzendingen dienen te voldoen aan de voorwaarden zoals aangegeven bij de schrijfactiviteit, Nederlandstalig en van voldoende kwaliteit (grammaticaal en inhoudelijk) te zijn. We accepteren geen afbeeldingen van een tekst, maar alleen de daadwerkelijke tekst! Ook vervolgverhalen e.d. zijn niet toegestaan.
    • Agressieve, onwettelijke, lasterlijke, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen, zonder opgave van redenen, niet te publiceren, resp. te verwijderen.
    • De auteursrechten van een inzending blijven te allen tijde bij de inzender. Schrijverspunt brengt geen wijzigingen aan in de tekst.
    • Inzenders mogen geen door rechten beschermde teksten of afbeeldingen plaatsen.
    • Het plaatsen van persoonlijke informatie zonder toestemming van de redactie (zoals e-mailadressen, website en/of telefoonnummers) is niet toegestaan evenals teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciële aard.
    • De redactie is niet aansprakelijk voor de gevolgen, juridisch of in andere zin, van de activiteiten van leden op Schrijverspunt, noch in Nederland, noch daarbuiten. De inzender blijft als enige verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van zijn/haar bericht(en).
    • Bij inzending hanteert Schrijverspunt de actuele privacyregels. Onze privacyverklaring is onderaan op elke pagina te vinden.
    • We publiceren een inzending in principe een jaar lang op onze website. Voor plusleden is die periode langer.
    • Door het insturen van je schrijfactiviteit stem je in met deze voorwaarden.

     

    Klik op een van de tabs hieronder voor meer informatie!

  • Klik op een van de tabs hieronder voor meer informatie!

Sneeuwwitje vandaag

Publicatie: 04 oktober 2020
Sneeuwwitje was naar haar eigen gevoel een eeuw te laat geboren. Haar handelsmerk, een smetteloze, witte teint in combinatie met ravenzwarte haren, mochten dan in de vorige eeuw een teken van aristocratie geweest zijn, tegenwoordig werd er nogal op neergekeken.
Dertig keer had ze vruchteloos auditie gedaan bij Benelux Top Model. Ze was er keihard neergesabeld door de legendarische supermodellen uit de jury, met samen een supercarrière van minstens tien jaar. Smalend kreeg ze te horen dat ze weliswaar figureerde in een aantal prachtige fotoshoots met een mandje in het bos, maar dat ze de kunst om een Delvaux-handtas aan de man of vrouw te brengen, nooit zou beheersen. Tenslotte waren de headhunters in hun show op zoek naar modellen die haute couture wisten te brengen, en niet naar volksmeisjes met pofmouwen die aanpapten met dwergen in het bos.
Dan besloot ze zich in te werken in de hedendaagse modefenomenen. Ze maakte zich follower op de Facebookpagina's van de meest invloedrijke trendwatchers, die iconen als een Kim Kardashian groot hadden gemaakt. Geleidelijk aan begon er een uitgekiende marketingstrategie te rijpen in haar niet zo blonde brein. Research leerde haar dat ‘Temptation Island’ in Vlaanderen het meest bekeken TV-programma was. Een van de verleiders zou haar prins worden, al wist hij het nog niet. Ze schreef zich in voor de editie 2021, die wegens de coronabeperkingen zou doorgaan in de Limburgse bossen. Te midden van ex-modellen en VIP’s van allerhande pluimage was zij onvermijdelijk de vreemde vogel in de bijt,de outsider op wiens kap kijkers en medekandidaten zich straffeloos konden te buiten gaan. Ze schikte zich in de rol van de underdog: rekenend op het minderwaardigheidscomplex van de meerderheid van de Vlamingen groeide ze razendsnel uit tot de publiekslieveling.
Om de kijkcijfers wat op te krikken in de zoveelste editie van het programma, was er door de makers een rivaliteit op poten gezet tussen haar en een ex-fotomodel. Zo was er in menige aflevering te zien hoe de voormalige miss België haar afkatte en haar fysiek en verbaal bedreigde. Uiteraard nam een vrijgezel, die net een kledinglijn had uitgebracht en dus meende dat hij politiek correcte rol te vervullen had, het nu en dan voor haar op. Na het doornemen van een ingeblikte scène waarin haar rivaal op een appel spuwde, besefte ze dat haar moment gekomen was. Met de nodige weerzin dwong ze zich een hap uit de bewuste appel te nemen, waarna ze verstikkingsverschijnselen veinsde en voor dood neerviel. Aangezien er geen dokter bij de hand was in de uitgestrekte bossen van Midden-Limburg, besloot de Bachelor zijn marktwaarde wat op te vijzelen door mond-op-mondbeademing toe te passen. Nadat ze het moment precies lang genoeg had gerekt, kwam ze langzaam weer bij.
De filmploeg vroeg hun om de bewuste scène nog een paar maal over te doen, om zo met diverse camera’s de meest pakkende gezichtspunten te registeren. De dag van de uitzending piekten de kijkcijfers tot een zelden geziene hoogte. De volgende maand, terend op hun momentum, wisten de vrijgezel en zijzelf de reportage voor hun celebritybruiloft aan de belangrijkste Vlaamse en internationale media te verkopen. Rekening houdend met de vervaldatum van de gemiddelde realityshow besloten ze zich daarna te wijden aan hun gezin. Ze leefden nog lang en gelukkig en kregen vele kinderen, diabetes en een maagzweer.
 
 
 
 
 
WAARDERING

HITS

351

Artikel aangepast: 04-10-2020

Commentaar en/of waardering voor dit artikel:

Het is niet toegestaan eigen werk zelf een waardering te geven!
07.10.20
Feedback:
Geniaal geschreven, ik heb er echt van genoten!
Show more
04.10.20
Feedback:
Heerlijk, genoten!
Show more
04.10.20
Feedback:
Meesterlijk.
Show more