Skip to main content
  • Schrijverspunt Clusteruitgeverij

Je boek uitgeven in eigen beheer

100% controle en 100% v.d. winst!

Bij het uitgeven van een boek in eigen beheer komt heel wat kijken. We noemen als voorbeeld:

  • Eindredactie en/of redigeren manuscript
  • Opmaak van je boek (binnenwerk)
  • Ontwerp van de cover van je boek
  • ISBN en Barcode
  • De druk van je boek
  • Conversie naar e-boek
  • Bepaling verkoopprijs
  • Vinden van verkooppunten
  • Distributie van je boek
  • Promotie van je boek
  • Biblion, Koninklijke Bibliotheek, etc.

Het uitgeven van je boek in eigen beheer vraagt een duidelijke inspanning. Voordeel is dat je jouw boek ook echt op de door jou gewenste manier kunt uitgeven. Daarnaast is de winst, bij verkoop van je boek, ook volledig voor jezelf. De gemaakte kosten verdien je op die manier dan ook het snelst terug.

Ook bij uitgeven in eigen beheer hoef je echter niet alles zelf te doen. Schrijverspunt Clusteruitgeverij kan je op vrijwel elk onderdeel van het uitgeefproces ondersteunen of zelfs activiteiten van je overnemen.  Je behoudt zelf volledig de controle en vanzelfsprekend alle uitgeef- en auteursrechten.

Naast de productie van je boek kunnen we ook zorgen/ondersteuning bieden voor de juiste verkoopkanalen. Wil je het gelijk goed aanpakken dan zorgen wij ervoor dat je boek voor verkoop beschikbaar is bij 2500 boekwinkels. Wil je het wat kleinschaliger aanpakken dan zorgen we voor verkoop bij een beperkt aantal online boekwinkels. Kortom niet alles, maar veel is mogelijk. Jij geeft de opdracht en wij voeren die met onze ervaring, kennis en contacten op een professionele wijze voor je uit.

Schrijverspunt Clusteruitgeverij heeft als motto niet voor niets "Voor schrijvers, door schrijvers". Als clusteruitgeverij hanteren we daardoor vrijwel altijd de laagste tarieven. Een clusteruitgeverij - het woord zegt het al - clustert titels van zelfuitgevende auteurs en kleine uitgeverijen. Door het volume worden de kosten door meerdere deelnemers gedragen.

Wat zijn jouw voordelen?

  • Jij bent de opdrachtgever, dus jij bepaalt de inhoud en hoe jouw boek er uit komt te zien.
  • Hoe meer je zelf verzorgt (tekstredactie, vormgeving, isbn-aanvraag) hoe lager jouw kosten zijn.
  • Jij blijft eigenaar van alle rechten.
  • Je bepaalt zelf of en waar je de boeken wilt verkopen en tegen welke prijs. De volledige winst is voor jou!
  • Je kunt jouw boek dmv eigen verspreiding en/of via de boekenpartners van Schrijverspunt en/of bij 2500 boekwinkels verkopen.

meer informatieJe regelt zelf de druk van je boek en wij zorgen o.a. dat je boek voor verkoop beschikbaar komt bij 2500 boekwinkels.

meer informatieWij regelen de druk van je boek, conform je wensen en zorgen o.a. dat je boek voor verkoop beschikbaar komt.

meer informatieWij zorgen dat je boek als e-boek voor verkoop beschikbaar komt.

  • Hits: 7446