De voor"uitgang"
Mijn hoogbejaarde moeder is nog kranig. Ze trekt nog goed haar plan. Dat kunnen we alleen maar toejuichen en aanmoedigen. Rust roest, dus bezig blijven is de boodschap. Alleen is het soms een gevecht met de digitale TV, en tanken laat ze ook aan iemand anders over. De bankkaart, daar stond ze heel weigerachtig tegenover. Maar nu vindt ze het een gemak. Een computer heeft ze niet. Een gsm ook niet. Dat was voor haar een brug te ver.
Af en toe vraagt ze dan wat raad. Paperassen zoals ze het noemt.
Ze wou een afspraak met de bank. Geen probleem. Het nummer werd haar bezorgd. Bellen kan ze ook nog. Helaas, het was haar niet gelukt. Hoezo? Ik kreeg een antwoord apparaat, moest keuzes maken, maar ik kon er niet aan uit.
Kan gebeuren. Dan maak ik wel een afspraak voor jou. Maar na 10 minuten wachten had ik het ook wel gezien... Niemand kunnen spreken, wachten, dan toch maar online.
De bevestigingsmail is ontvangen met de boodschap dat ze haar gaan contacteren.
Wij tellen niet meer mee hé. Zei ze kort en gevat. En ze had honderd procent gelijk. Geen hulp lijn voor mensen die niet wegwijs geraken met on-line gedoe. Goed om hun geld te ontvangen, heel hun leven lang, maar geen wederdienst van klantgerichte tegemoetkoming, en dat om een simpele afspraak te maken. Antwoord apparaten, keuzes maken, hopen dat er geen verwijzing volgt naar weer een website. Ik schaam mij diep dat onze generatie hiervoor heeft gezorgd. Onze ouderen verdienen beter.
05-02-2024 |
![]() | Jouw commentaar toevoegen? Schrijvers stellen je tips en opmerkingen op prijs. Dat is mogelijk in de tekstbalk hieronder of klik eerst op TOELICHTING voor de werkwijze. |
Wees de eerste om commentaar te geven.
![]() | Graag jouw waardering voor de kwaliteit van deze inzending: Stem 1=minimaal, 2=matig, 3= voldoende, 4=goed, 5=perfect. |
Eerst inloggen s.v.p.! Meedoen is alleen mogelijk voor leden. Nog geen lid? Je kunt je gratis registreren als lid.
Klik op een titel om de inzending te lezen.