Skip to main content

Epub (imprint)

epub_1712480070
Is het zelf niet mogelijk om zelf een epub (noodzakelijk voor een e-boek) te produceren? Geen probleem, dan verzorgen wij dat voor je. Om de kosten hoef je het niet te laten.Je hebt een manuscript geschreven of al een fysiek boek uitgegeven? Dan is nu het moment aangebroken om het ook als e-boek uit ...Lees meer
€ 45,00 (€ 37,19 excl. BTW)


  • Beschrijving
  • Specificaties

Is het zelf niet mogelijk om zelf een epub (noodzakelijk voor een e-boek) te produceren? Geen probleem, dan verzorgen wij dat voor je. Om de kosten hoef je het niet te laten.

Je hebt een manuscript geschreven of al een fysiek boek uitgegeven? Dan is nu het moment aangebroken om het ook als e-boek uit te geven. e-Boeken zijn inmiddels de kinderschoenen ontgroeid en zullen de komende tijd een grote vlucht nemen, naar voorbeeld van Amerika waar deze ontwikkeling al volop aan de gang is.

De algemene voordelen zijn bekend. Dat zijn de lagere productiekosten, waardoor de schrijver/uitgever er meer aan overhoudt. Daarnaast het grote bereik dat met een e-boek behaald wordt, omdat het moeilijk is om fysieke boeken op stapel de boekhandel in te krijgen. Het scheelt ook nog eens bomen, dus e-boek is een goed alternatief voor het fysieke boek.

Wat zijn de drempels voor de schrijver/uitgever?

  • Hoe maak ik mijn e-boek in een gebruiksvriendelijk formaat beschikbaar.
  • Hoe wordt het eBoek voorzien van een watermerk.
  • Hoe zorg ik voor de distributie via het CB.
  • Hoe kom ik bij Bol.com terecht.

Het formaat dat de meeste voorkeur heeft is de ePub. Het ePub-formaat wordt door het Centraal eBoekhuis vereist. Het voordeel van ePub is dat de tekst zich aanpast aan het scherm. Bij een klein scherm worden de zinnen automatisch korter gemaakt. Bij een PDF bestand is dat bijvoorbeeld niet het geval. Een E-PUB bestand is te lezen op alle apparaten waar Adobe Digital Editons op geinstalleerd is, o.a. op Windows PC / Laptop, Apple Mac, Sony Reader, BeBook Mini en BeBook voor Adobe. Het ePub-formaat met sociale DRM wordt door het CB voorzien van een watermerk, zodat de naam van de besteller gekoppeld wordt aan het bestelde eBoek.

Ben je deelnemer van Schrijverspunt Clusteruitgeverij?  Dan kun je je e-boek aanmelden voor verkoop/distributie door het CB.Het Centraal eBoekhuis distribueert dan jouw eBoek naar alle eBoekhandelaren zoals: Ako, Bruna, Ebook.nl, Libris, Selexyz, etc en niet te vergeten natuurlijk Bol.com.

Wij converteren een WORD document (en we hebben het dan over een volledig brondocument van binnenwerk en coverafbeelding) naar Epub

We gaan uit van correct opgemaakte binnenwerk zonder bijzondere aanvullingen. Indien er wel sprake is van een complex binnenwerk om te verwerken informeren we je vooraf over mogelijke extra kosten.

De epub is geschikt voor online verkoop. Wij voegen geen watermerk of DRM toe. Bij tussenkomst van CB zal dit automatisch plaatsvinden. We controleren de epub op basis van de ePub checker.

Let op:

Om een e-boek te koop aan te kunnen bieden is een ISBN noodzakelijk. Desgewenst kunnen wij je daarbij ondersteunen.