Skip to main content

Binnenwerk van een boek opmaken

binnenwerk
Normale prijs: € 75,00 Speciale prijs: € 90,00 (€ 74,38 excl. BTW)

Niet iedereen is in staat of wil zijn/haar manuscript zelf opmaken en omzetten naar een PDF bestand geschikt voor het CB. Het vraagt tenslotte altijd de nodige tijd, kennis en aandacht om het op de juiste manier te doen. Dat is geen probleem. Wij kunnen dat voor je doen.

Wij zorgen voor een correcte opmaak van het binnenwerk van je boek. Veelal hanteren we daarvoor de klassieke volgorde voor de indeling van een boek. Die indeling is als volgt:

  • Franse titelpagina (pagina 1) - Een titelpagina met de titel van het boek en de naam van de auteur in dezelfde lettergrootte.
  • Blanco pagina (pagina 2) - Een scheidingspagina tussen de Franse titelpagina en de gewone titelpagina.
  • Titelpagina (pagina 3) - Een titelpagina met de titel van het boek en de naam van de auteur.
  • Colofon (pagina 4) - Colofon met de vermelding van de naam van de auteur, de datum, uitgeverij e.d. en de standaard vermeldingen.

Afhankelijk van wensen en voorkeur voegen we vervolgens, desgewenst, een voorwoord en inhoudsopgave toe. Daarna volgen de inhoudelijke pagina's incl. hoofdstukindeling.

Bij het binnenwerk van een boek gaat het in feite om alle pagina’s tussen de voorkant en de achterkant van een boek. De pagina’s kunnen leeg zijn, tekst bevatten of in een enkel geval een afbeelding. Als auteur/uitgever ben je zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van het binnenwerk. Zorg ervoor dat het definitieve binnenwerk goed is nagekeken op taal- en typefouten en dat voldaan is aan onderstaande instructies. (Klik hier voor een paar handige aandachtspunten )

Wij zorgen dan voor de opmaak in het gewenste formaat, marge's, lettertype, etc. Daarbij zetten we het bestand van het binnenwerk om in een drukklaar PDF bestand.

Let op: De aangegeven prijs is de basisprijs en van toepassing voor normale opmaak. Bij complexe opmaak maken we vooraf de (mogelijke) meerkosten kenbaar.

Voorwaarden:

1. Aanleveren definitieve manuscript: In feite gaat het hierbij om de echte tekst van je manuscript. We ontvangen deze liefst zonder opmaak en andere toevoegingen, maar het dient in ieder geval aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Schrijf het manuscript in Word
  • Geef het document een naam met je achternaam erin. B.v.: ‘jandeschrijver.doc’
  • Stel het formaat van de pagina in op het gewenste formaat (gelijk aan de cover!)
  • Plaats de illustraties op de juiste plek
  • Zet de lettergrootte op het gewenste formaat en lettertype (bv 11 punten en lettertype Garamond).
  • De eerste pagina van je document is altijd de rechterpagina.
  • Het is belangrijk dat je automatische woordafbreking uitschakelt.
  • Een nieuwe alinea maak je met ‘enter’, een nieuwe regel in dezelfde alinea met ‘shift+enter’ en een nieuwe pagina begin je met ‘ctrl+enter’.

2. Desgewenst een Dankwoord of opdracht:

Een dankwoord of opdracht (b.v. het schrijven van dit boek was alleen mogelijk met de steun van...) hoort niet in een Colofon thuis. Wij vragen je dan ook, desgewenst, een dankwoord of opdracht apart aan te leveren.

3. Opmerkingen m.b.t. bijzondere zaken in de tekst:

Als je afwijkende tekens gebruikt, vermeld dit dan als "Opmerkingen" in een bijlage. Wellicht ook andere zaken van belang voor de opmaak vermelden.
Niet onbelangrijk: Geef het gewenste formaat van het boek aan in mm (bxh)!


We verzoeken je ons bovenstaande zaken in een document (WORD) aan te leveren!
a. Geef het document een naam met je achternaam erin. B.v.: ‘jandeschrijver.doc’
b. Verstuur het document, als bijlage, naar : clusteruitgeverij@schrijverspunt.nl

Na ontvangst van bovengenoemd bestand starten wij met de opmaak. Aanpassing in het binnenwerk is dan niet meer mogelijk!

korting

Deelnemers van Schrijverspunt Clusteruitgeverij ontvangen automatisch 10% korting door eerst in te loggen bij Schrijverspunt!