1 post
  • images/deelname/Column.jpg
    Een column is een artikel waarin de schrijver zijn mening geeft over een onderwerp. Soms is de tekst humoristisch, soms provocerend, maar het is altijd de persoonlijke kijk op de wereld van de columnist. Een columnist geeft een beschrijving van een gebeurtenis en maakt daarbij zijn eigen mening duidelijk. Een column moet een emotie bij de lezer losmaken, de lezer moet erom kunnen lachen, het stemt hem tot nadenken of maakt hem boos.
    Maximaal 750 woorden.
    428 gepubliceerde inzendingen
  • Column
    Ook jouw artikel is welkom! Inzenden van een verhaal/gedicht is mogelijk door eerst in te loggen. Registreren is gratis! Alleen door eerst in te loggen en op de knop hieronder te klikken kom je op een pagina waar je de schrijfactiviteit kunt selecteren waar je aan mee wilt doen. Op die pagina kun je ook de titel en tekst voor je artikel toevoegen. Lees vooraf de voorwaarden. Let op: Na inzending is wijziging van je tekst niet meer mogelijk (m.u.v. Plusleden)
    Je artikel is, na inzending, vrijwel direct te zien in de betreffende schrijfactiviteit en bij je profiel. We publiceren een artikel minimaal een jaar (plusleden langer!), daarna verwijderen we het artikel en de commentaren, etc. automatisch.
  • De publicatievoorwaarden

    • Inzendingen dienen te voldoen aan de voorwaarden zoals aangegeven bij de betreffende schrijfactiviteit, Nederlandstalig en van voldoende kwaliteit (grammaticaal en inhoudelijk) te zijn. We accepteren geen afbeeldingen van een tekst, maar alleen de daadwerkelijke tekst!
    • Agressieve, onwettelijke, lasterlijke, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen, zonder opgave van redenen, niet te publiceren, resp. te verwijderen.
    • De auteursrechten van een inzending blijven te allen tijde bij de inzender. Schrijverspunt brengt geen wijzigingen aan in de tekst.
    • Inzenders mogen geen door rechten beschermde teksten of afbeeldingen plaatsen.
    • Het plaatsen van persoonlijke informatie zonder toestemming van de redactie (zoals e-mailadressen, website en/of telefoonnummers) is niet toegestaan evenals teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciële aard.
    • De redactie is niet aansprakelijk voor de gevolgen, juridisch of in andere zin, van de activiteiten van leden op Schrijverspunt, noch in Nederland, noch daarbuiten. De inzender blijft als enige verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van zijn/haar bericht(en).
    • Bij inzending hanteert Schrijverspunt de actuele privacyregels. Onze privacyverklaring is onderaan op elke pagina te vinden.
    • We publiceren een inzending in principe een jaar lang op onze website. Voor plusleden is die periode langer.
    • Door het insturen van je schrijfactiviteit stem je in met deze voorwaarden.

     

Publicatie: 10-09-2021

Hits: 99

'Ik ontvang graag feedback'

Als een auteur geen behoefte heeft aan feedback verschijnt er geen mogelijkheid voor reacties.

Wet AVG

Aangepast: 11-09-2021

Met gekromde tenen van ergernis zou ik u graag onderstaand nagebootst telefoongesprek tonen; als voorbeeld van de hedendaagse implementatie van onze wet AVG, Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Dinsdagmorgen, half tien, na drie minuten in de wacht te hebben gestaan:
‘Goedemorgen, LB zorgverzekering, met Veerle Janssen spreekt u. Waar kan ik u mee van dienst zijn?’
‘Goedemorgen, u spreekt met mevrouw de Kloe. Ik vroeg mij af of…’
‘Het spijt me u in de reden te moeten vallen, mevrouw. Ik zal u ter verificatie enkele vragen moeten stellen.’
‘Ja, maar ik vroeg mij af of…’
‘Wat zijn uw voorletters, uw meisjesachternaam en uw geboorteplaats?’
‘Dat zijn de F en de A, mevrouw. Mijn meisjesnaam is Blokker. En, u vroeg mijn geboorteplaats, niet? Barendrecht.’
'Mevrouw de Kloe; ik zie hierover helemaal niets in ons systeem staan. Dat betekent dat ik u niet mag helpen. Het spijt me.’
‘Mevrouw, dat komt omdat ik nog geen klant ben.’
'Oh, mevrouw, dat maakt een hoop duidelijk. U belt dus voor iemand anders. Heeft u dan wel een getekend toestemmingsmachtigingsformulier van diegene waarvoor u belt?’

Onder ons gezegd; wanneer ik twee maal per dag een gesprek als deze moet voeren, ben ik totaal leeggezogen, uitgewrongen en afgemat. Nog mooier wordt het als ik tijdens het stofzuigen mijn telefoon denk te horen. Inderdaad, ik word gebeld door iemand van de bank.

‘Goedemorgen, u spreekt met de RaBG- bank. Mag ik u ter verificatie enkele vragen stellen?’
‘Mevrouw, u belt mij toch? Logisch dat u mij dan ook treft, lijkt me. Aangezien we, uit oogpunt van veiligheid en verificatie, nog geen telefoonnummer mogen wijzigen, per telefoon, is het totaal overbodig dat u mij deze vragen stelt. Dus, nee, dat mag u niet.’
‘Dan zal ik helaas de verbinding moeten verbreken, mevrouw.’
‘Nou ja! Ik zou graag uw naam willen noteren, want ik vind dit een nogal een vreemde gang van zaken.
‘Het spijt me, maar dat mag ik u niet geven.’

Hoezeer ik over bovenstaande bron van ergernis een prachtig kritisch blog zou willen schrijven vrees ik dat ik mijn punt reeds heb gemaakt.

Ja, het zal allemaal nodig zijn.

Het zal vast veiliger zijn.

Beter? Oh ja, vast.

Maar niet voor mijn bloeddruk.

 

 

Ook jouw mening is hier welkom!

Reacties:

11.09.21
Feedback:
Heel goed geschreven met de nodige humor en ergernis!
  • Waardering
    100%
Show more
0 van de 0 lezers vond deze review nuttig
11.09.21
Feedback:
Beste Louisa Weijenbergh, ik wil graag op uw stukje reageren, maar mag ik ter verificatie uw inlogcode en gebruikersnaam van uw bankaccount weten?
  • Waardering
    100%
Show more
0 van de 0 lezers vond deze review nuttig
11.09.21
Feedback:
Goed geschreven, Louisa. En herkenbaar!
  • Waardering
    100%
Show more
0 van de 0 lezers vond deze review nuttig

Meer van deze auteur:

Titel:Hits:Waardering:Link:
Column
Voorbereidingsmanagement
452
Lezen?
55 woordenverhaal
Life hammer?
438
Lezen?
55 woordenverhaal
Halve smart
390
Lezen?