Column

SCHRIJFACTIVITEIT: COLUMN

Een column is een artikel waarin de schrijver zijn mening geeft over een onderwerp. Soms is de tekst humoristisch, soms provocerend, maar het is altijd de persoonlijke kijk op de wereld van de columnist. Een columnist geeft een beschrijving van een gebeurtenis en maakt daarbij zijn eigen mening duidelijk. Een column moet een emotie bij de lezer losmaken, de lezer moet erom kunnen lachen, het stemt hem tot nadenken of maakt hem boos. Maximaal 750 woorden

Klik voor meer schrijfactiviteiten in het menu op SCHRIJFACTIVITEITEN.

Waar is de Rock and Roll gebleven

Publicatie: 30.08.2020 | A Waegeman
 
Een oude foto. Ik word terug gekatapulteerd naar 33 jaar terug. Ik was toen 18. De foto toont mezelf, veel jonger, veel slanker, damn... jaloers zijn op jezelf is weer een nieuw gevoel.
De foto geeft exact de tijdsgeest van toen weer. Je had een duidelijke mode-stijl keuze. Ofwel was je eerder into hardrock, ofwel ging je richting new wave. Al liepen die stijlen ook wel eens door elkaar. Niemand nam er aanstoot aan.
Meer dan een zwarte kohlpotloodlijn onder de ogen was er niet nodig. Duck pozes bestonden toen niet. Gelukkig maar. De huidige generatie is goed gejost als ze zichzelf binnen dit en dertig jaar nog eens willen terugzien op foto. Eentje met een normale gezichtsuitdrukking is goed voor het nageslacht ook. Kijk... Zo zag oma eruit toen ze jong was. En die kleine zal hoogstwaarschijnlijk eerst de mond even vergelijken.
We waren 18...de wereld lag aan onze voeten.
Behalve het zakgeld dat we af en toe kregen, enkel bij speciale gelegenheden in mijn geval, en met kerst en Pasen en met een goed rapport wat nieuwe kledij, hadden we verder geen bezittingen. Behalve een fiets, van het plechtige communiegeld.
Maar.. We waren wel gelukkig. De tijdgeest was goed en rustig. We hadden geen gsm. We spraken af face to face. En iedereen was er. We hadden niets en toch veel. Vrijheid en rock and roll, zonder dat we het beseften.
We namen niet elke dag het woord "genieten" in de mond. We kenden het woord "depressie" en "burn out" nog niet. Dat is pas later uitgevonden.
Times are changing and I'm changing too... Zong Stevie Nicks vorig jaar op Werchter Boutique. En zo is het. Maar af en toe eens teruggaan naar onszelf, naar onze onschuld en kinderlijke naïviteit... Dat kost geen geld en is zo mooi.

WAARDERING

HITS:

488

Enthousiast over deze inzending? Deel je enthousiasme op sociale media m.b.v. onderstaande buttons.

Commentaar en/of waardering voor dit artikel:

Iedere bezoeker (lid zijn is niet noodzakelijk) kan een waardering geven voor dit artikel! Schrijvers stellen je tips en opmerkingen op prijs.
01.09.20
Graag je feedback over de schrijfkwaliteit en schrijfstijl a.u.b.
Herkenbaar. Jammer dat we onszelf pas waarderen als we te oud zijn. ;)
Show more
0 van de 0 lezers vond deze review nuttig
Naar boven

Ook meedoen aan een schrijfactiviteit? Meedoen is gratis. We publiceren je inzending voor minimaal 12 maanden. Meedoen is mogelijk door eerst in te loggen en dan bovenin de pagina op de rode balk te klikken. Nog geen lid? Aanmelden is gratis.