Voor schrijvers, door schrijvers
  • Columns

    Een column is een artikel waarin de schrijver zijn mening geeft over een onderwerp. Soms is de tekst humoristisch, soms provocerend, maar het is altijd de persoonlijke kijk op de wereld van de columnist. Een columnist geeft een beschrijving van een gebeurtenis en maakt daarbij zijn eigen mening duidelijk. Een column moet een emotie bij de lezer losmaken, de lezer moet erom kunnen lachen, het stemt hem tot nadenken of maakt hem boos.
  • Meedoen?

    Wil je ook een column publiceren op Schrijverspunt? Dat is mogelijk door eerst in te loggen (lid worden is gratis).
  • Beoordelen

    Schrijvers stellen je waardering en/of commentaar bij een artikel erg op prijs!
    Periodiek verwijderen we 'oudere' inzendingen o.b.v. geen of lage waarderingen door bezoekers. Door een waardering (1-5 sterren) te geven bepaal jij dus mede de continuïteit in publicatie van een inzending!

Column

Jouw column hier toevoegen?

Vinken

De telefoon gaat. Het is iemand van de marketingafdeling van mijn autodealer .’Mag ik u iets vragen?’, klinkt een mannenstem in mijn oor. Zonder mijn antwoord af te wachten gaat hij door: ‘U bent toch onlangs in onze werkplaats geweest?’ ‘Ja’, zeg ik, denkend aan de nog zichtbare deuk die dat in mijn portemonnee veroorzaakte. ’Als u een rapportcijfer voor de service en de kwaliteit zou moeten geven, wat zou dat dan zijn?. ‘Nou’, zeg ik,  ‘ik was heel tevreden over hoe ik behandeld werd, dus voor de service geef ik een 8. Ik heb geen verstand van autotechniek dus de kwaliteit kan ik niet beoordelen. ’Mag ik dan een 8 voor u noteren? ‘Alleen voor de service, want over de kwaliteit kan ik niet oordelen’, herhaal ik.  Even blijft het stil…. ‘Ja, maar dat kan niet, ik kan maar één cijfer invullen op mijn lijstje!’ Ik meen een spoortje paniek te horen in zijn stem. ‘Wat raar dat jullie twee verschillende aspecten in één vraag stoppen’, merk ik op. ‘Als ik erbij schrijf dat u dat raar vindt mag ik dan toch een 8 noteren?’, vraagt hij aarzelend. Ik geef maar toe. Hoe belangrijk is het nou helemaal.

Oh ja, zegt de man, ‘U krijgt ook nog een vragenlijst van de importeur’. Wilt u daarop aangeven dat wij u naar uw tevredenheid hebben gevraagd en dat wij daarover met u hebben gesproken?’ ‘Met mij hebben gesproken? Vraag ik wat onzeker. ‘Ja, dat was dit telefoongesprek. Wij hebben er nu toch over gesproken?’ Ik beloof het, ik ben de rotste niet.

Ik leg mijn telefoon neer en realiseer mij dat dit het type kwaliteitszorg is waarvan vrijwel iedere organisatie zich tegenwoordig bedient. Als de vragen maar afgevinkt zijn de vereiste gesprekken gevoerd. Niemand is geïnteresseerd in kwaliteit als de vinkjes maar gezet zijn!

Dit artikel delen?
Pin It
  • Hits: 81
(De gemiddelde waardering is 3.3 door 3 stem(-men)

Reacties   

# RE: VinkenGuido Aerts 22-01-2020 23:48
En dan die vraag of je de geleverde dienst of product zou aanraden aan familieleden of vrienden. Mijn antwoordsuggest ie: die weten best zelf wel wat ze willen kopen.
Melden aan beheerder

Login of registreer om een reactie te plaatsen

Inzendingen in deze rubriek:

Hoogste beoordeling

Top 3 : De laatste 3 maanden

Top 3 : Totaal

Meeste hits

Top 3 : De laatste 3 maanden

Top 3 : Totaal

Meer schrijfactiviteiten

Verhalen in een notendop: een uitdaging

Het korte verhaal leent zich voor het type analyse waaraan literaire romans worden onderworpen, voor wat betreft bijvoorbeeld de verteltechniek. Een kort verhaal verschilt van de anekdote doordat de…

De schrijfopdracht. Net iets lastiger...

Maar een schrijfopdracht is ook leuk en spannend.Ken jij ook van die momenten waarop je totaal geen inspiratie hebt en niet tot schrijven kunt komen? Misschien kan het lezen of uitvoeren van een…

Op zoek naar nieuwe columnisten

We publiceren periodiek een nieuwe column op Schrijverspunt. Jouw column is dus ook welkom. We publiceren een column in volgorde van binnenkomst. Dus denk je dat je in staat bent een puntige…