Columns

Columns op Schrijverspunt
  • Columns op Schrijverspunt
    Een column is een artikel waarin de schrijver zijn mening geeft over een onderwerp. Soms is de tekst humoristisch, soms provocerend, maar het is altijd de persoonlijke kijk op de wereld van de columnist. Een columnist geeft een beschrijving van een gebeurtenis en maakt daarbij zijn eigen mening duidelijk. FTbannerEen column moet een emotie bij de lezer losmaken, de lezer moet erom kunnen lachen, het stemt hem tot nadenken of maakt hem boos.
  • Wil je ook een column publiceren op Schrijverspunt? Dat is mogelijk door eerst in te loggen (lid worden is gratis).
  • Schrijvers stellen je waardering en/of commentaar bij een artikel erg op prijs!

    Een artikel beoordelen? Breng dan s.v.p. een stem uit  door op de gewenste(1-5) ster te klikken. (5 sterren is de hoogste waardering)

Mag ik gewoon mijn geld uitgeven a.u.b.?

‘Heeft u onze voordeelkaart’?  ‘Nee’. ‘Weet u wat dat inhoudt’? ‘Ik vermoed hetzelfde als bij alle andere middenstanders, en nee, ik heb geen interesse’. ‘Ook goed, dat is dan € 3,75’. Zuchtend loop ik naar buiten, deze middenstander is ook voor de bijl gegaan. Verbazingwekkend? Nee, maar het is iets dat ik steeds irritanter ga vinden.

Ik ben een van de mensen die het fijn vindt om digitaal te betalen. Ik hoopte hiermee bevrijd te worden van die dikke portemonnee (dik van munten, niet van papiergeld) maar het tegendeel is het geval. De omvang van de portemonnee is gebleven, de plaats is ingenomen door voordeelpasjes.
Ik heb er 12, identificatiepasje en rijbewijs er buiten latend, zijn dat 10 pasjes ten behoeve van de middenstand. In een apart mapje zitten ook nog eens 10 pasjes die ik niet altijd nodig heb en niet standaard bij me heb. Dan sta ik in zo’n winkel waar ik niet vaak kom, koop er wat en krijg niet die pasjesafhankelijke korting.

Om eerlijk te zijn: ik ben dit spuugzat! Middenstanders zijn niet wettelijk verplicht om klanten korting te geven, het is een vorm van klantenbinding waarvan ik vind dat iedere klant er recht op heeft. Of je nu iedere dag, een paar keer per week of maar af en toe in een winkel komt zou niets uit moeten maken. Helaas is dat dus wel zo, daar krijg ik zo langzamerhand de kriebels van.

Bij mij in de buurt zijn gelukkig nog 2 supermarkten die niet aan flauwe kul doen, standaard lage prijzen zonder klantenkaart, zegeltjes of andere flauwe kul. Maar wel goede kwaliteit en iedere week leuke aanbiedingen, daarom ben ik nu bezig om mijn route te verleggen. Boodschappen doen en betalen, ‘nog een fijne dag’, ‘dank je, hetzelfde’ en dan zoals het hoort gewoon de winkel uit.

Geachte middenstanders: Schaf die irritante pasjes af! Laat mensen gewoon in de winkel bij de kassa afrekenen zonder dat er gevraagd wordt naar pasjes, haal de korting van te voren van de prijs af. Geef alle klanten die in de winkel komen dezelfde korting. Dat vind ik meer op klantenbinding lijken dan een portemonnee mee te moeten sjouwen die steeds zwaarder wordt van al die stomme pasjes.

Laat mij gewoon mijn geld uitgeven met een ‘nog een fijne dag en tot ziens van beide kanten’.
Alvast mijn hartelijke dank!
Dit artikel delen?
Pin It
  • Hits: 451
(Gemiddelde waardering 0 met waardering(-en)

Login of registreer om een reactie te plaatsen

Wil je deze schrijver nomineren!

Bezoekers van Schrijverspunt kunnen 2 verschillende schrijvers nomineren voor de titel van talentvolle schrijver 2019. Je kunt de schrijver van dit artikel nomineren door op de groene button te klikken.

Dank voor je nominatie!

Elke bezoeker van Schrijverspunt kan schrijvers nomineren voor de titel van talentvolle schrijver. In totaal mag elke bezoeker 2 verschillende schrijvers nomineren over heel 2019. Nomineren is mogelijk tot 31 december 2019.

Omdat we streven naar een eerlijke nominatie voor Talentvolle schrijver 2019 controleren we elke nominatie op geldigheid. Ongeldige nominaties tellen niet mee in de score en verwijderen we.

Om de geldigheid van een nominatie te controleren vragen we je hieronder je e-mailadres in te vullen.  We garanderen dat we dit emailadres niet aan derden verstrekken en slechts gebruiken voor controle. Na afronding van de nominatie verwijderen we  dit e-mailadres.
Ongeldige invoer

Hoogste beoordeelding:

Top 10 : Meest gelezen

Schrijfactiviteiten