Voor schrijvers, door schrijvers

Meer van deze schrijver lezen?

  • Columns

    Een column is een artikel waarin de schrijver zijn mening geeft over een onderwerp. Soms is de tekst humoristisch, soms provocerend, maar het is altijd de persoonlijke kijk op de wereld van de columnist. Een columnist geeft een beschrijving van een gebeurtenis en maakt daarbij zijn eigen mening duidelijk. Een column moet een emotie bij de lezer losmaken, de lezer moet erom kunnen lachen, het stemt hem tot nadenken of maakt hem boos.
  • Meedoen?

    Wil je ook een column publiceren op Schrijverspunt? Dat is mogelijk door eerst in te loggen (lid worden is gratis).
  • Beoordelen

    Schrijvers stellen je waardering en/of commentaar bij een artikel erg op prijs!
    Periodiek verwijderen we 'oudere' inzendingen o.b.v. geen of lage waarderingen door bezoekers. Door een waardering (1-5 sterren) te geven bepaal jij dus mede de continuïteit in publicatie van een inzending!

Column

Jouw column hier toevoegen?

Kijkdoos

De Kijkshop is failliet. Ze hebben het veel langer volgehouden dan ik ooit had gedacht. Is er een verband met het uitsterven van de laatste digiweigeraars? Ik denk het. Kijkshop had een revolutionair concept, was de eerste niet-virtuele webwinkel en daarmee een trendsetter, lang voordat de eerste online shops live gingen. Je kon er veilig voor opdringerige verkopers langs vitrines kuieren en je vergapen aan de onbereikbaar achter een dik glazen scherm uitgestalde koopwaar. Keuze maken, bonnetje invullen, door naar de kassa en na geslaagde betaling verdwijnt de medewerker naar het magazijn om even later terug te keren met het door jou bestelde artikel. Het concept is ten onder gegaan aan de vergelijkbare werkwijze die van de webwinkels zo’n succes maakt: kijken, kijken en heel soms kopen. Fleurige plaatjes en één landelijk distributiecentrum zijn nu eenmaal veel goedkoper dan echte producten in ieder filiaal aanhouden, waar je ook nog niet eens aan mag komen. Op de markt met kramen kun je het aanbod tenminste zelf keuren door in het fruit te knijpen, aan de bloemen te ruiken, de stof te voelen, je tong bij het proeven van de kibbeling te verbranden en de handelaar tot een handeltje te dwingen: veertien cent per stuk, zeven voor een euro. Dat is toch mooi verdiend! De Kijkshop formule had van beide wat en werd daardoor dubbelslachtig. Dat is trouwens iets wat je staande voor de kleurrijke etalages van de lonkende leden van het oudste beroepsgilde ter wereld ook in de gaten moet houden!

3 februari 2018 #BinnenDoorDenker
Dit artikel delen?
Pin It
  • Hits: 408
(De gemiddelde waardering is 4 door 1 stem(-men)

Login of registreer om een reactie te plaatsen

Inzendingen in deze rubriek:

Hoogste beoordeling

Top 3 : De laatste 3 maanden

Top 3 : Totaal

Meeste hits

Top 3 : De laatste 3 maanden

Top 3 : Totaal

Meer schrijfactiviteiten

Blog: Jouw persoonlijk platform

Een blog is een online plek waar je onder eigen controle content kunt publiceren en waar je een bepaalde groep mensen mee aanspreekt. Het is een is een persoonlijk dagboek op een website dat…

Cursiefje relativeert de realiteit

Bij cursiefjes verwachten wij een korte tekst, vaak geschreven in de ik-vorm, met gebruik van eenvoudige taal, die echter door de taalhumor vaak verrassend en origineel wordt. Het cursiefje vertelt…