column
FTbannerEen column is een artikel waarin de schrijver zijn mening geeft over een onderwerp. Soms is de tekst humoristisch, soms provocerend, maar het is altijd de persoonlijke kijk op de wereld van de columnist. Een columnist geeft een beschrijving van een gebeurtenis en maakt daarbij zijn eigen mening duidelijk. Een column moet een emotie bij de lezer losmaken, de lezer moet erom kunnen lachen, het stemt hem tot nadenken of maakt hem boos.
 
Wil je ook een column publiceren op Schrijverspunt? Dat is mogelijk door eerst een te loggen. We publiceren columns in volgorde van ontvangst en maximaal een per dag. Bij veel inzendingen is het dus mogelijk dat je column pas weken later zichtbaar is. .

Leden van Schrijverspunt kunnen maximaal 4 schrijvers nomineren voor de titel van talentvolle schrijver 2019. Je kunt de schrijver van dit artikel nomineren door op de blauwe button te klikken.
‘Heeft u onze voordeelkaart’?  ‘Nee’. ‘Weet u wat dat inhoudt’? ‘Ik vermoed hetzelfde als bij alle andere middenstanders, en nee, ik heb geen interesse’. ‘Ook goed, dat is dan € 3,75’. Zuchtend loop ik naar buiten, deze middenstander is ook voor de bijl gegaan. Verbazingwekkend? Nee, maar het is iets dat ik steeds irritanter ga vinden.

Ik ben een van de mensen die het fijn vindt om digitaal te betalen. Ik hoopte hiermee bevrijd te worden van die dikke portemonnee (dik van munten, niet van papiergeld) maar het tegendeel is het geval. De omvang van de portemonnee is gebleven, de plaats is ingenomen door voordeelpasjes.
Ik heb er 12, identificatiepasje en rijbewijs er buiten latend, zijn dat 10 pasjes ten behoeve van de middenstand. In een apart mapje zitten ook nog eens 10 pasjes die ik niet altijd nodig heb en niet standaard bij me heb. Dan sta ik in zo’n winkel waar ik niet vaak kom, koop er wat en krijg niet die pasjesafhankelijke korting.

Om eerlijk te zijn: ik ben dit spuugzat! Middenstanders zijn niet wettelijk verplicht om klanten korting te geven, het is een vorm van klantenbinding waarvan ik vind dat iedere klant er recht op heeft. Of je nu iedere dag, een paar keer per week of maar af en toe in een winkel komt zou niets uit moeten maken. Helaas is dat dus wel zo, daar krijg ik zo langzamerhand de kriebels van.

Bij mij in de buurt zijn gelukkig nog 2 supermarkten die niet aan flauwe kul doen, standaard lage prijzen zonder klantenkaart, zegeltjes of andere flauwe kul. Maar wel goede kwaliteit en iedere week leuke aanbiedingen, daarom ben ik nu bezig om mijn route te verleggen. Boodschappen doen en betalen, ‘nog een fijne dag’, ‘dank je, hetzelfde’ en dan zoals het hoort gewoon de winkel uit.

Geachte middenstanders: Schaf die irritante pasjes af! Laat mensen gewoon in de winkel bij de kassa afrekenen zonder dat er gevraagd wordt naar pasjes, haal de korting van te voren van de prijs af. Geef alle klanten die in de winkel komen dezelfde korting. Dat vind ik meer op klantenbinding lijken dan een portemonnee mee te moeten sjouwen die steeds zwaarder wordt van al die stomme pasjes.

Laat mij gewoon mijn geld uitgeven met een ‘nog een fijne dag en tot ziens van beide kanten’.
Alvast mijn hartelijke dank!
Dit artikel delen?
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 
Teksten en afbeeldingen van deze website mogen alleen met schriftelijke toestemming gebruikt worden. © Schrijverspunt 2019
https://www.lekkerboek.nl/sitemap