Skip to main content

De Voordelen om deel te nemen aan Schrijverspunt Clusteruitgeverij

  • Schrijverspunt Clusteruitgeverij
De voordelen van deelname, als uitgever, aan Schrijverspunt Clusteruitgeverij zijn legio, maar we benoemen de belangrijkste:

  • Wij zorgen dat een fysiek en/of een e-boek voor verkoop beschikbaar is bij alle bij het CB aangesloten boekwinkels. Dat doen we snel en zorgvuldig. Daarbij is het mogelijk om zelf zorg te dragen voor de druk van een fysiek boek en/of gebruik te maken van onze Printing on Demand mogelijkheid. En op flexibele basis. Stopzetten van de verkoop van een titel is na minimaal zes maanden al mogelijk.
  • Wij zorgen dat een e-boek voor verkoop en/of verhuur beschikbaar is bij online boekwinkels waar we een overeenkomst mee hebben afgesloten (Google Play, Itunes, Kobe, Managementboek, Amazon.com, Bibliotheek.nl, etc).
  • We beheren de ingewikkelde administratieve- en logistieke handelingen en kosten van het CB en mogelijke derden. Als uitgever behoudt je zelf de uitgeef- en auteursrechten en bent volledig vrij in de keuze van o.a. verkoopprijs, druk, opmaak, promotie van het boek en vanzelfsprekend de te gebruiken uitgeversnaam.
  • Schrijverspunt Clusteruitgeverij werkt met O-boeken en dan is een boekhandelskorting van 31% mogelijk Een aantal boekverkopers, als Bol.com, vragen echter een hogere korting!. Maar veelal toch een  voordeel van 12% per verkocht boek! Uitgifte als A-boek of anderssoortig is vanzelfsprekend ook mogelijk.
  • Als deelnemende uitgever ontvang je maandelijks een creditnota, uitgewerkt op titel, over de verkoopresultaten.
  • Schrijverspunt Clusteruitgeverij zorgt maandelijks voor controles op onregelmatigheden in de facturen van het CB, correcties worden meestal voor je geregeld.
  • Bij Schrijverspunt Clusteruitgeverij ontvang je automatisch een waarschuwing als een van je titels aandacht vraagt (te lage voorraad e.d.).
  • Bij Schrijverspunt Clusteruitgeverij is inschrijving bij de Kamer van Koophandel niet noodzakelijk.
  • Deelnemers betalen een vaste vergoeding per maand, per titel om gebruik te maken van onze dienstverlening. Geen verrassingen. Als uitgever ontvang je per verkocht boek de verkoopprijs (excl BTW) minus boekhandelskorting en minus verkoopkosten van het CB (15%). Op een e-Boek is het  21% Btw tarief van toepassing. Verder heb je te maken met de downloadkosten van het CB en de e-boekhandelskorting. Voor Bol.com geldt een marge van 42 procent. Voor Kobo 45 procent en de overige aanbieders van e-Boek, inclusief de Apple iBookstore geldt 30 procent.
  • Als deelnemende uitgever is het mogelijk, op onderdelen in het uitgeefproces, bij (tijdelijk) ontbreken van capaciteit en/of kennis ondersteuning te vragen en te krijgen van Schrijverspunt Clusteruitgeverij. We doelen dan op zaken als conversie naar epub, coverontwerp, opmaak binnenwerk, tekstredactie, aanvraag ISBN, etc. Dat maakt je als uitgever, zonder investering of risico, flexibeler.
  • 1 op 1 doorbelasting van de niet-verkoopgerelateerde kosten, w.o. inslagkosten, opslagkosten, kosten informatie, bestelmedia, en verslaglegging
  • De deelnametarieven voor uitgevers nemen nadrukkelijk af bij toename van het aantal titels. Daarnaast hebben we de deelnamekosten de afgelopen jaren, wegens succes, elke keer verder kunnen verlagen.
  • Deelnemende uitgevers kunnen gebruik maken van de vele verdere en vaak gratis mogelijkheden van Schrijverspunt Clusteruitgeverij
  • Het team van Schrijverspunt is beschikbaar voor raad en daad.
Ben je uitgever en heb je belangstelling om gebruik te maken van deze mogelijkheid? Neem gerust contact met ons op voor verdere afstemming.
  • Hits: 3694