Gezocht: columnisten, bloggers en verhalenschrijvers
Kijk bij extra schrijfmogelijkheden
Schrijverspunt geeft samen met jou je boek uit!
Ontvang een royalty, geen eigen kosten!
Boekrecensies

Zelf een recensie toevoegen voor deze rubriek?

Je bent lid van Schrijverspunt, leest veel en schrijft met plezier een lezenswaardige recensie? Dan is het mogelijk om een recensie van een, door jou gelezen,  (e-) boek naar eigen keuze op Schrijverspunt te plaatsen.

Een recensie toevoegen?om een recensie toe te voegen! Wel eerst inloggen.

Een recensie is een goed hulpmiddel om een betere indruk te krijgen van eengratis40 boek. Je kunt hier de nodige recensies lezen. Leden van Schrijverspunt kunnen hier zelf een recensie toevoegen. Voor alle duidelijkheid: de recensenten zijn onafhankelijk en de kwaliteit van een boek bepaalt de inhoud van de recensie. Schrijverspunt is  niet verantwoordelijk voor de inhoud van de hier geplaatste recensies!

KorteverhalenBas Matthee zet de lezer met zijn boekje Korte Verhalen, wat eigenlijk heuse columns zijn, steevast op het verkeerde been. Met enorm veel humor en hier en daar ironisch geschetste situaties, schrijft hij met veel zelfspot lekker ongenuanceerd. Zijn taalgebruik is vaak grof, daar moet je tegen kunnen, maar daardoor wel erg geestig. Hij schrijft naast eigen ervaringen bovendien over actuele gebeurtenissen, waarbij het gevaar is dat deze snel achterhaald zijn, maar hierdoor niet minder grappig.

Hij verhaalt over de verloren magie van de schillenboer die plaats gemaakt heeft voor een GFT container, de erotiek van een gitaar en neemt de kwaliteit van schoenen op de hak! Daarnaast stelt hij misstanden aan de kaak met uiteraard het nodige sarcasme. Alledaagse dingen worden onder de loep genomen. Zoals de vrijdag, "de dag die qua gevoel overeen kwam met een schoolreisje". Uiteraard ontbreken het Nederlands elftal en de Gay-Pride niet. Werkelijk geniaal is de zin: "Echte mannen eten ook geen honing, echte mannen kauwen op bijen." Leuk voor iedereen die van een cabaretachtige schrijfstijl houdt.

"Bent u weleens bereid geweest om een enquête in te vullen? Van de 20.000 mensen die de enquête hebben ingevuld kwam naar voren dat maar liefst 100% van de deelnemers hier positief op heeft geantwoord"

Titel: Korte Verhalen
Schrijver: Bas Matthee
Uitgeverij: pumbo.nl