Boekrecensies

Zelf een recensie toevoegen voor deze rubriek?

Je bent lid van Schrijverspunt, leest veel en schrijft met plezier een lezenswaardige recensie? Dan is het mogelijk om een recensie van een, door jou gelezen,  (e-) boek naar eigen keuze op Schrijverspunt te plaatsen.

Een recensie toevoegen?om een recensie toe te voegen! Wel eerst inloggen.

Een recensie voor je boek door een beschikbare recensent?

Een recensie is een goed hulpmiddel om een betere indruk te krijgen van een boek. Daarom kunnen leden bij Schrijverspunt een eigen boek laten recenseren door een recensent. De recensenten willen lezers op een prettig leesbare manier informeren. Zij maken duidelijk of zij enthousiast zijn over een boek, of de schrijfstijl logisch en/of prettig leesbaar is en voor welke doelgroep het boek bestemd is. Voor alle duidelijkheid: de recensenten  zijn onafhankelijk en de kwaliteit van een boek bepaalt de inhoud van de recensie.

Schrijverspunt werkt samen met een aantal recensenten, die met enige regelmaat een recensie schrijven. Via de Schrijversplek, door een bericht te sturen, kun je zelf contact opnemen met een van deze recensenten. Wil de recensent je boek recenseren dan kun je bv afspraken maken over het toesturen van een recensie exemplaar. De kosten hiervan zijn voor rekening van de aanvrager. Schrijverspunt zal de recensie niet redigeren of inhoudelijk beinvloeden. De recensent bepaalt zelf de inhoud en beoordeling.

klikhierdonker om contact te leggen met een van de recensenten.

Een recensie is een goed hulpmiddel om een betere indruk te krijgen van eengratis40 boek. Je kunt hier de nodige recensies lezen. Leden van Schrijverspunt kunnen hier zelf een recensie toevoegen. Daarnaast kunnen leden een zelf geschreven boek door een recensent laten recenseren.
Voor alle duidelijkheid: de recensenten zijn onafhankelijk en de kwaliteit van een boek bepaalt de inhoud van de recensie. Schrijverspunt is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van de hier geplaatste recensies!

ziekvanangst“Ziek van Angst” door Sarah Morton is een knap geschreven boek. Sarah neemt je zonder aarzelen mee naar het jaar 2166, waar de twaalfjarige Connor en zijn ouders en zusje Megan te lijden hebben onder de praktijken van het Worldwide Prostration Collectief. De situatie in 2166 wordt zonder kunstgrepen zo geloofwaardig neergezet dat je geen enkel moment twijfelt aan de waarheid, de mogelijkheid van het verhaal.

Wanneer de ouders van Connor en Megan verdwijnen en gevangengezet worden in een Duistere Zone, gaan zij dapper op zoek. Maar de hoofdpersonen moeten niet alleen het hoofd bieden aan de angst voor het WPC - erger nog is soms de angst voor zichzelf. Wat doet het met je als de vijand jou bijzonder vindt en een speciale band met je wil aangaan? Door het verhaal ga je je afvragen of Angst niet ook nu al als wapen gebruikt wordt.

In aanmerking genomen dat de schrijfster van dit boek autistisch is, vind ik het bijzonder dat juist de gevoelens en redeneringen van de personages zo fijnzinnig en gedetailleerd beschreven worden, haarfijn uitgeplozen en herkenbaar. Ik heb dit boek met veel plezier gelezen, en ik zou graag meer lezen van deze schrijfster.

© Ulrike Bonnema / Schrijverspunt

Ziek van Angst - Sarah Morton
Uitgeverij: Artscience