Skip to main content

Johan Vandevelde: Robin Roover en het schip dat tweemaal zonk

Robin wordt onverwachts uitgenodigd door zijn vader voor een heuse luxecruise naar de Golf van Biskaje. Robins vooruitzichten om een plezierige vakantie te beleven met zijn vader, die hij zo lang niet gezien heeft, smelten echter meteen weer weg. Ludovic Roover heeft immers zijn werk meegebracht en zit op een strakke deadline.
Op zichzelf aangewezen, maakt Robin aan boord al snel kennis met de Nederlandse jongen Pieter-Jan. Maar als Robins speurneus begint te kriebelen, verzeilen de jongens tot aan hun nek in een zeer netelige zaak met een goochelaar, een mysterieuze naamloze passagier, een onopgeloste moord en een schip dat tweemaal zonk.
Johan Vandevelde (Brussel, 1973)
Na zijn studies aan de Brusselse filmschool RITS, kon Johan Vandevelde meteen aan de slag als scenarist voor de VRT reeks 'Flikken'. In 2000 liet Johan Vandevelde de televisiewereld achter zich en debuteerde als jeugdauteur met het sciencefictionboek De Tijdspoort, dat in 2002 aan de haal ging met de Prijs van de Limburgse Kinder- en Jeugdjury. Sindsdien is Johan Vandevelde fulltime jeugdauteur. Vele van zijn boeken sleepten reeds bekroningen in de wacht.
Martin Muster (Kiel, 1965)
Deze Duitse auteur en illustrator woont in Keulen en werkte lange tijd in de reclamewereld. Hij illustreerde verschillende reclameposters, folders en strips, maar maakte ook een aantal covers van boeken van Johan. In 2011 schreef hij samen met Johan Robin Roover en het geheim van Lingerton Castle. Het werd een spannend detectiveverhaal, geïnspireerd door de klassieke jeugdromans van o.a. Enid Blyton.
 
Ook verkrijgbaar als luisterboek onder ISBN 9789462665989
 
Auteur: Johan Vandevelde 
Uitgever: Scriptomanen
ISBN: 9789462662230
Verkoopprijs: € 16,50
Blz.: 228
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 942

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Johan Vandevelde: Robin Roover en het schip dat tweemaal zonk"

  • : Blz.228 - Prijs:€ 16,50. Ook als luisterboek