Skip to main content

Dick Ramp: Nachtritten

Vicky is een jonge studente. Zij besluit haar studie psychologie te betalen door korte tijd als callgirl te werken in Amsterdam. Dan ontmoet ze Sjaak, een rasechte Amsterdamse taxichauffeur met wie ze vriendschap sluit. Al snel geeft ze Sjaak het exclusieve recht haar naar haar klanten te brengen. Hun vriendschap groeit uit tot een intense liefde. Een van haar vaste klanten is Giovanni. Vicky komt er al snel achter dat hij een machtige maffiabaas is. Hij gedraagt zich erg bezitterig naar haar toe en wil haar steeds vaker zien. Als hij besluit voor een tijdje naar zijn moederland Italië te gaan, wil hij dat ze meegaat. Vicky voelt daar niets voor, ook al omdat ze Sjaak niet kan missen. Maar Giovanni accepteert haar afwijzing niet en neemt drastische maatregelen. Vicky belandt in Palermo, waar ze probeert te ontsnappen uit de machtige klauwen van de maffia. Maar Giovanni is een geslepen crimineel die het doet voorkomen alsof Vicky vrijwillig bij hem is. Al haar pogingen om uit deze beklemmende gevangenis te komen, lopen op niets uit. Maar dan verschijnt Sjaak ten tonele. Hij is naar Palermo afgereisd om de liefde van zijn leven te bevrijden. Hij gebruikt daarbij bizarre middelen die voor nog meer verwarring zorgen. Langzaam maar zeker moet Sjaak zich blootgeven. Is hij wel wie hij zegt te zijn?
Dick Ramp is een verteller van verhalen. In Leiden, waar hij opgroeide in de jaren zestig, vertelde hij al heel vroeg 'spannende verhalen' aan zijn broers en zussen. De lagere school was niets voor hem, geen enkele school trouwens. Mede daardoor schreef hij pas op zijn drieëndertigste zijn eerste schrijfsel, een autobiografie. Hier schetste hij zijn spoken uit zijn jeugd in woorden. Het schrijven kreeg echter nog niet de aandacht die hij wel zou willen. 'Nachtritten' is zijn eerste serieuze boek. 'Dodelijke date' zijn tweede en 'Dodelijk verleden' is een vervolg op 'Dodelijke date'.
 

Ook verkrijgbaar als E-boek onder ISBN 9789491361173

 
Auteur: Dick Ramp 
Uitgever: Dick Ramp
ISBN: 9789462661554
Verkoopprijs: € 18,95
Blz.: 196
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 982

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Dick Ramp: Nachtritten"

  • : Blz.196 - Prijs: € 18,95. Ook als e-boek