Skip to main content

Patrick Bernauw: Het Kruis der Verloofden

HET KRUIS DER VERLOOFDEN
Verhaal: Patrick Bernauw
Met de stemmen van Patrick Bernauw en Inge Scheynen.
In een krantenartikel zouden alleen de voornamen vernoemd worden, met een sterretje erbij, en de vermelding: 'Laura en Jonas zijn gefingeerde namen, hun echte namen zijn bekend bij de redactie'. Maar dit is geen krantenartikel, dit is een audio documentaire, oorspronkelijk gemaakt voor de podcast Mysterieus België, waarin Patrick Bernauw en Antoine Derksen proberen te achterhalen wat er precies gebeurde tijdens die barre winter, enkele jaren geleden, bij een kruisbeeld in de Hoge Venen. Dat Kruis der Verloofden werd opgericht ter nagedachtenis van François en Marie, die daar in 1871 de vriesdood vonden in de sneeuw. Laura en Jonas wilden zovele jaren later wel eens een romantische bedevaart ondernemen naar deze tot de verbeelding sprekende plek vlakbij de Baraque Michel. Ze namen hun intrek in de bed & breakfast van Inge Scheynen, Le Relais des Fagnes, en gingen op pad. En dat was de start van een bizar en spookachtig verhaal, dat door de ploeg van Mysterieus België ter plaatse werd gereconstrueerd.
Dit scenario werd geschreven door Patrick Bernauw, en het wordt verteld door Patrick Bernauw en Inge Scheynen. Montage en geluidsregie: Antoine Derksen. Muziek en soundscapes van Fernand Bernauw, naami.bandcamp.com
 
Auteur: Patrick Bernauw 
Uitgever: Scriptomanen
ISBN: 9789462665248
Verkoopprijs: € 4,99
Speelduur: 01u 04m 16s
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 796

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Patrick Bernauw: Het Kruis der Verloofden"

  • : Prijs:€ 4,99