Skip to main content

Patrick Bernauw: Het bloed van het Lam

Geen enkele andere stad pronkt er zo openlijk mee de enige echte Heilige Graal te bezitten als Brugge. Vlaanderen was dan ook de bakermat van de Orde der Tempeliers, die de behoeders van de Graal - of het Heilig Bloed van Christus - zouden zijn. Precies die Heilige Graal staat centraal in het Lam Gods van de gebroeders Van Eyck, dat toppunt van "Vlaams Primitieve" mystieke schilderkunst. En precies in het Lam Gods nemen de Tempeliers een prominente plaats in..Tijdens zijn onderzoek naar de diefstal van het paneel de Rechtvaardige Rechters komt Maarten Dejonckheere de occulte geheimen van de Tempeliers en de Graal op het spoor. Een zekere Lena beweert er meer over te weten. Zij is op de vlucht voor haar familie, die al eeuwenlang een geheim genootschap leidt rond het Heilig Bloed van Brugge. En zo brengt ze niet alleen haar eigen leven in gevaar..."Waarom werd het paneel de Rechtvaardige Rechters in 1934 gestolen uit het Lam Gods? Waarom wilden de nazi's het terugvinden? Verbergen de Rechtvaardige Rechters het geheim van het Heilig Bloed? Welke rol speelden de Tempeliers in dit alles?" Patrick Bernauw stelde deze vragen al in Mysteries van het Lam Gods, zijn eerste boek over "het Vlaamse Monster van Loch Ness". In Het Bloed van het Lam, oorspronkelijk verschenen in 2006, gaf hij ook de antwoorden. Het boek was al een tijdje uitgeput, en Patrick Bernauw geeft nog steeds veel lezingen over dit onderwerp, maar leidt ook stadswandelingen en organiseert stadsspelen onder de torens van Gent en Brugge, rond dezelfde thematiek. Een herdruk kon dan ook niet uitblijven."Vlaanderen heeft eindelijk zijn De Da Vinci Code," schreef de pers destijds over deze eerste "faction" historische thriller in de trilogie Mysterieus België, met researcher Maarten Dejonckheere als hoofdpersoon.Later verschijnen bij de Schrijverspunt Clusteruitgeverij ook nog de delen 2 en 3: Nostradamus in Orval en Het Illuminati Complot.
 
Auteur: Patrick Bernauw 
Uitgever: Scriptomanen
ISBN: 9789491361500
Verkoopprijs: € 22,50
Blz.: 420
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 1324

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Patrick Bernauw: Het bloed van het Lam"

  • : Blz.420 - Prijs:€ 22,50