Skip to main content

Johan Vandevelde: Na het licht 2 - de nieuwe veroveraars

In de eenentwintigste eeuw roeit een kernoorlog bijna de hele mensheid uit. Honderd jaar later moeten de afstammelingen van de weinige overlevenden elke dag weer vechten voor hun leven. Voor de twaalfjarige Boran is het vechten voorbij nu ze de legendarische ontziltingsinstallatie van Westereind hebben gevonden.
Maar Borans vriend Mattia is er niet gelukkig. Hij zwerft al zijn hele leven en voelt het opnieuw kriebelen. Hoewel Boran er alles aan doet om hem op andere gedachten te brengen, is Mattia in het holst van de nacht ineens vertrokken. Boran gaat zijn bloedbroeder achterna en voor beide jongens begint een ongelooflijk avontuur dat hen over de helft van de verwoeste aardbol zal voeren, een onbekend lot tegemoet...
Na het Licht II - De nieuwe veroveraars is het langverwachte vervolg op Na het Licht, in 2005 bekroond door de Kinder- en Jeugdjury.
Bio Johan Vandevelde (Brussel, 1973)
Na zijn studies aan de Brusselse filmschool RITS, kon Johan Vandevelde meteen aan de slag als scenarist voor de VRT reeks 'Flikken'. In 2000 liet Johan Vandevelde de televisiewereld achter zich en debuteerde als jeugdauteur met het sciencefictionboek De Tijdspoort, dat in 2002 aan de haal ging met de Prijs van de Limburgse Kinder- en Jeugdjury. Sindsdien is Johan Vandevelde fulltime jeugdauteur. Vele van zijn boeken sleepten reeds bekroningen in de wacht.
Martin Muster (Kiel, 1965)
Deze Duitse auteur en illustrator woont in Keulen en werkte lange tijd in de reclamewereld. Hij illustreerde verschillende reclameposters, folders en strips, maar maakte ook een aantal covers van boeken van Johan. In 2011 schreef hij samen met Johan Robin Roover en het geheim van Lingerton Castle. Het werd een spannend detectiveverhaal, geïnspireerd door de klassieke jeugdromans van o.a. Enid Blyton.
 
Auteur: Johan Vandevelde 
Uitgever: Scriptomanen
ISBN: 9789462662438
Verkoopprijs: € 15,95
Blz.: 218
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 998

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Johan Vandevelde: Na het licht 2 - de nieuwe veroveraars"

  • : Blz.218 - Prijs:€ 15,95