1 post
  • images/deelname/Blog.jpg
    Een blog is in feite een persoonlijke webpagina met verhalen over het leven van de schrijver. In een blog vertel je iets aan de lezer waar hij/zij wat aan heeft. Heel vaak is dat iets informatiefs (hoe kun je het beste....) maar het kan ook inspirerend zijn (een persoonlijk verhaal over hoe je omgaat met een scheiding).  Bij een blog hoort een losse en informele schrijfstijl. In een persoonlijke blog draait het erg om de verteller die opschrijft wat hij of zij zelf allemaal meemaakt. Dat kan bijvoorbeeld de dagelijkse beslommeringen als moeder van twee kleine kids (mamablog) zijn.
    Maximaal 1000 woorden. 
    246 gepubliceerde inzendingen
  • Ook jouw artikel is welkom! Inzenden van een verhaal/gedicht is mogelijk door eerst in te loggen. Registreren is gratis! Alleen door eerst in te loggen en op de knop hieronder te klikken kom je op een pagina waar je de schrijfactiviteit kunt selecteren waar je aan mee wilt doen. Op die pagina kun je ook de titel en tekst voor je artikel toevoegen. Lees vooraf de voorwaarden. Let op: Na inzending is wijziging van je tekst niet meer mogelijk (m.u.v. Plusleden)
    Je artikel is, na inzending, vrijwel direct te zien in de betreffende schrijfactiviteit en bij je profiel. We publiceren een artikel minimaal een jaar (plusleden langer!), daarna verwijderen we het artikel en de commentaren, etc. automatisch.
  • De publicatievoorwaarden

    • Inzendingen dienen te voldoen aan de voorwaarden zoals aangegeven bij de betreffende schrijfactiviteit, Nederlandstalig en van voldoende kwaliteit (grammaticaal en inhoudelijk) te zijn. We accepteren geen afbeeldingen van een tekst, maar alleen de daadwerkelijke tekst!
    • Agressieve, onwettelijke, lasterlijke, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen, zonder opgave van redenen, niet te publiceren, resp. te verwijderen.
    • De auteursrechten van een inzending blijven te allen tijde bij de inzender. Schrijverspunt brengt geen wijzigingen aan in de tekst.
    • Inzenders mogen geen door rechten beschermde teksten of afbeeldingen plaatsen.
    • Het plaatsen van persoonlijke informatie zonder toestemming van de redactie (zoals e-mailadressen, website en/of telefoonnummers) is niet toegestaan evenals teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciële aard.
    • De redactie is niet aansprakelijk voor de gevolgen, juridisch of in andere zin, van de activiteiten van leden op Schrijverspunt, noch in Nederland, noch daarbuiten. De inzender blijft als enige verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van zijn/haar bericht(en).
    • Bij inzending hanteert Schrijverspunt de actuele privacyregels. Onze privacyverklaring is onderaan op elke pagina te vinden.
    • We publiceren een inzending in principe een jaar lang op onze website. Voor plusleden is die periode langer.
    • Door het insturen van je schrijfactiviteit stem je in met deze voorwaarden.

     

EEN LIKE VOOR EEN JA-WOORD

Publicatie op : 15-11-2020

Als een auteur geen behoefte heeft aan feedback verschijnt er geen mogelijkheid voor reacties.

EEN LIKE VOOR EEN JA-WOORD

457 Hits.

EEN LIKE VOOR EEN JA-WOORD

Van bruidstaart tot trouwportret: op veel bruiloften is alles tot in de puntjes geregeld. Toch zie je steeds meer dat mensen tijdens hun bezoek aan een bruiloft er toe overgaan, niets meer op hun social media zetten. Daarom vragen steeds meer bruidsparen de gasten om hun smartphone paraat te houden, blijkt uit een peiling die ik deed voor mijn blad :Absurdistisch MagazineNL:

"Op onze bruiloft hebben we gezegd dat wij het fijn vinden als mensen de dag helemaal via een scherm beleven", vertelt Elleke van der Trougraag (69) uit Bedorvendam. Ze is afgelopen januari getrouwd, toen het nog kon, en is heel blij dat ze de gasten gevraagd heeft om alles op social media te zetten tijdens de bruiloft: "Tegenwoordig, ook vóór Corona, wordt best wel weinig op Facebook gezet. En wij vinden dat juist per se nodig. Voor je het weet sta je nergens op het internet," aldus Elleke.

Zoals bijna iedereen heeft Elleke ook vrienden op Facebook die ze nooit gezien heeft en die ze zelfs niet eens persoonlijk kent. Die mensen moeten van haar persé , al haar trouwfoto's zien: "Iedereen van mijn familie was al op het huwelijk. Dat die mijn trouwfoto’s niet zien, maakt mij geen reet uit. Die zijn verder toch niet belangrijk. Ik wil juist dat al mijn onbekende Facebook vrienden mijn foto’s zien. Ik bedoel, het zijn de "likes" die het leven geslaagd maken.."

Uiteindelijk heeft iedereen zich op de bruiloft eraan gehouden, en alles op social media gezet inclusief een pikante foto waarop te zien is hoe de gulp van Elleke's verse man per ongeluk open staat. Prachtige foto, vindt ook Elleke. Met name het duidelijk zichtbare lijden van haar man op dat moment. Zeer authentiek, vinden haar Facebookvrienden, die deze foto met 89394 likes op Facebook beloonden en de foto daarmee een “ viral” status verleenden en Elleke haar "one- minute- finest- moment".

En Elleke en haar man zijn zeker niet de enigen die bewust omgaan met social media bij het organiseren van hun bruiloft. Uit een peiling van Absurdistisch MagazineNL blijkt dat 43 procent van de bruidsparen vraagt aan hun gasten veel foto's te delen op social media tijdens hun bruiloft. Een grotere groep, 97 procent, vraagt hun gasten zelfs om elke seconde een foto te maken. Tegenwoordig met Corona ligt dat percentage iets lager omdat veel bruiloften illegaal worden gevierd.

Unieke momenten:

Onze eigen trouwfotograaf, van ons blad Absurdistisch Magazine NL, Riek van der Groezeligen,  herkent dit beeld heel goed. Zij heeft zelfs een prijs gewonnen met een foto waarop een bruid, die een geniale facebook-trouwfoto wilde maken maken, haar bruidegom een zetje gaf zodat deze van de trap kukelde . Dat leverde een dwarslaesie op voor de bruidegom maar de tweehonderddertigduizend likes, de viral-status en de van Facebook gedownloade foto van de val, op een ereplaats boven het bankstel thuis, maakten véél, zo niet alles, goed.

Dit was Paco voor AbsurdistischMagazine NL.

Ook jouw mening is hier welkom!

Reacties:

21.11.20
Feedback:
Hij is weer goed. Kleine taalcorrectie: het is per se en niet persé ;-)
  • Waardering
    100%
Show more
0 van de 0 lezers vond deze review nuttig
15.11.20
Feedback:
Prachtig verhaal, hoe krijg je het verzonnen! Van mij ook een like!
  • Waardering
    100%
Show more
0 van de 0 lezers vond deze review nuttig
15.11.20
Feedback:
Een like voor dit verhaal. Hahahahahaha
  • Waardering
    100%
Show more
0 van de 0 lezers vond deze review nuttig

Meer van deze auteur:

Titel:Hits:Waardering:Link:
Column
BEELDENSTRESS
1063
Lezen?
Column
KOFFIETJE..
1046
Lezen?
Column
Over gelijkheid zou je niet eens moeten hoeven nadenken
702
Lezen?