SCHRIJFACTIVITEIT: BLOG

Een blog is in feite een persoonlijke webpagina met verhalen over het leven van de schrijver. In een blog vertel je iets aan de lezer waar hij/zij wat aan heeft. Heel vaak is dat iets informatiefs (hoe kun je het beste....) maar het kan ook inspirerend zijn (omgaan met je scheiding). In een persoonlijke blog draait het erg om de verteller die opschrijft wat hij of zij zelf allemaal meemaakt.
Maximaal 1000 woorden. 

Klik voor alle schrijfactiviteiten in het menu op SCHRIJFACTIVITEITEN.

Dromen

Publicatie: | Ingrid Karsten
Als ik niet kan slapen dan stel ik mezelf voor dat ik in een klas zit met kindjes van de basisschool, we leven een boekje en dan gaan we tekenen. Ik teken mee. Ik teken een zon en een blauwe lucht. Dan teken ik een jongetjes met een korte broek aan. In zijn ene hand heeft hij een lijn van een hond. In zijn andere kant heeft hij een ijsje. De bomen staan in bloei. De hond is een Ierse Setter. Ik had vroeger een Ierse Setter. Ze heette Shannon. Shannon zwom graag in de vijver in het bos en kwam dan vies het water uit. In de vijver lagen dode vissen. Maar het was een moordhond. Helaas is ze overreden door een fietser. Een dame kwam het ons vertellen en was boos op mijn moeder dat Shannon weer eens ontsnapt was. Ik bedoel ze maakte zich vaak uit de voeten. Dan ga ik kijken wat de andere kindjes hebben getekend. Arno tekende een boot en hij is niet aardig. Ik vraag hem welk seizoen bij de boot past en hij zegt, ‘geen idee’, ik ben boos. ‘Op wie?’ vraag ik.’ Op mijn vader. ‘Teken hem eens, stel ik voor en vraag hem of hij wel een lieve moeder heeft. Ja dat wel en ook lieve vriendjes. ‘Ik had ook geen leuke vader,’ zeg ik tegen hem. Ik weet niet waarom je boos bent op je vader maar als je hem tekent zal hij dat leuk vinden. Misschien vaart hij met de boot. ‘Ik vind u lief,’ zegt Arno opeens en rent weg. ‘Doe je voorzichtig,’ zeg ik nog maar hij is al op weg naar de wc.
 
Dan spreek ik de juf. Ik zou graag zijn schoolresultaten willen zien. Die zijn niet best, nee ik had niet anders verwacht. Vandaar dat zijn vader boos is maar dat helpt geen barst. Misschien wil hij helemaal niet leren. Als ik hem weer zie de volgende keer laat hij me trots de rekening zien van zijn vader. ‘Je bent een kanjer,’ zeg ik en vandaag gaan we weer verder in het boek. Vind je dat leuk? ‘Ja,’ zegt hij ,’ik wil de taal goed leren.’ Als ik niet kan slapen dan stel ik mezelf voor dat ik in een klas zit met kindjes van de basisschool, we leven een boekje en dan gaan we tekenen. Ik teken mee. Ik teken een zon en een blauwe lucht. Dan teken ik een jongetjes met een korte broek aan. In zijn ene hand heeft hij een lijn van een hond. In zijn andere kant heeft hij een ijsje. De bomen staan in bloei. De hond is een Ierse Setter. Ik had vroeger een Ierse Setter. Ze heette Shannon. Shannon zwom graag in de vijver in het bos en kwam dan vies het water uit. In de vijver lagen dode vissen. Maar het was een moordhond. Helaas is ze overreden door een fietser. Een dame kwam het ons vertellen en was boos op mijn moeder dat Shannon weer eens ontsnapt was. Ik bedoel ze maakte zich vaak uit de voeten. Dan ga ik kijken wat de andere kindjes hebben getekend.
 
Arno tekende een boot en hij is niet aardig. Ik vraag hem welk seizoen bij de boot past en hij zegt, ‘geen idee’, ik ben boos. ‘Op wie?’ vraag ik.’ Op mijn vader. ‘Teken hem eens, stel ik voor en vraag hem of hij wel een lieve moeder heeft. Ja dat wel en ook lieve vriendjes. ‘Ik had ook geen leuke vader,’ zeg ik tegen hem. Ik weet niet waarom je boos bent op je vader maar als je hem tekent zal hij dat leuk vinden. Misschien vaart hij met de boot. ‘Ik vind u lief,’ zegt Arno opeens en rent weg. ‘Doe je voorzichtig,’ zeg ik nog maar hij is al op weg naar de wc.
Dan spreek ik de juf. Ik zou graag zijn schoolresultaten willen zien. Die zijn niet best, nee ik had niet anders verwacht. Vandaar dat zijn vader boos is maar dat helpt geen barst. Misschien wil hij helemaal niet leren. Als ik hem weer zie de volgende keer laat hij me trots de rekening zien van zijn vader. ‘Je bent een kanjer,’ zeg ik en vandaag gaan we weer verder in het boek. Vind je dat leuk? ‘Ja,’ zegt hij ,’ik wil de taal goed leren.’ 

Enthousiast over deze inzending? Deel je enthousiasme op sociale media m.b.v. onderstaande buttons.

Reacties:

Iedere bezoeker kan een reactie geven! Schrijvers stellen je tips en opmerkingen op prijs. Wil je automatisch een bericht ontvangen bij een reactie? Klik op de + boven de reacties.

Ook gratis meedoen aan een schrijfactiviteit? We publiceren je inzending voor minimaal 12 maanden. Meedoen is mogelijk door in te loggen en dan bovenin de pagina op de rode balk te klikken. Nog geen lid? Aanmelden is gratis.